ייעוץ חינם

055-970-5872

אקונומיקה נגד ג'וקים או עלי דפנה

האם אקונומיקה נגד ג'וקים באמת עוזר?

המקקים הפכו לאורחים בלתי רצויים וקבועים בבתינו, כל קיץ מחדש. הנוכחות המטרידה שלהם גורמת לנו להיכנס לגוגל, בחיפוש אחר דרכים אפקטיביות לחסל אותם. אחת משיטות ההדברה הביתיות שאולי שמעתם עליהן היא אקונומיקה נגד ג'וקים. אבל האם היא באמת יעילה? במידה מסוימת, אבל ממש לא כמו שחשבתם. מיד נסביר.

 

האם עלי דפנה מבריחים ג'וקים?
האם כדאי לנסות להרוג תיקנים עם אקונומיקה?

שאלו מדביר ג'וקים דרך הווצאפ – לחצו כאן
שיטות יעילות להרחקת מקקים
רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

האם אקונומיקה ועלי דפנה נגד ג'וקים באמת עוזר

 

רגע לפני ששופכים אקונומיקה: חומרי ניקוי נגד ג'וקים האם זה באמת עוזר?

טכנית, חומרי ניקוי אכן יכולים להרוג ג'וקים. יחד עם זאת, זוהי דרך לא אפקטיבית לחסל אותם. למעשה, הדרך היחידה להרוג ג'וקים באמצעות אקונומיקה היא להטביע אותם בחומר. כלומר, תצטרכו לחפש מקק-מקק ולהטביע כל אחד בשלולית של אקונומיקה.

מעבר לעובדה שמדובר בתהליך מסורבל, הוא יחסל רק את הג'וקים שנמצאים על פני השטח, בעוד שרובם נמצאים בנקודות מסתור. הסברה שאקונומיקה יעילה לחיסול מקקים ככל הנראה קשורה לעובדה שהמקקים שונאים את ריח האקונומיקה, ולמרות שזה עלול להישמע כמו יתרון – בפועל, זה דווקא עובד לרעתנו: המקקים מריחים את האקונומיקה ושומרים ממנה מרחק. כל עוד הם לא עולים אל פני השטח, לא ניתן לחסל אותם.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    לא רק אקונומיקה: עלי דפנה נגד ג'וקים יש דבר כזה?

    שיטה ביתית נוספת להרחקת מקקים באמצעים טבעיים, היא עלי דפנה. אבל האם זה באמת יעיל? התשובה היא כן, עד גבול ידוע. עלי הדפנה לא פוגעים בג'וקים ולא מזיקים להם באופן אקטיבי. מה כן? הריח של העלים דוחה את המקקים, ותיאורטית זה יכול לגרום להם להירתע מהבית שלכם. השיטה הזאת אמנם יעילה במידת מה לצרכי מניעה, אבל למרבה הצער היא חסרת תועלת כנגד התפשטות קיימת.

     

    למה אקונומיקה לא תוכל לחסל ג'וקים ואיזו שיטה באמת עובדת?

    כפי שכבר הבנו, אקונומיקה לא באמת יכולה לחסל ג'וקים, מכמה סיבות:

    ריח האקונומיקה מבריח את הג'וקים: ריח האקונומיקה מרתיע את הג'וקים, ולכן הוא לא יכול לשמש כפיתיון. להיפך, כתוצאה מהריח החריף הג'וקים ישמרו מרחק במקום לעלות אל פני השטח.

    אקונומיקה זו לא שיטה יעילה לחיסול הקן כולו: כדי לחסל ג'וקים באמצעות אקונומיקה תצטרכו להטביע כל מקק בנפרד. אם יש לכם מושבה שלמה בקרבת הבית, השיטה הזאת לא יעילה. המקקים שלא עולים אל פני השטח ממשיכים להתרבות, והם עושים את זה בקצב מהיר.

    אקונומיקה עלולה להזיק לבית שלכם: גם אם אקונומיקה תהרוג את הג'וקים, היא עלולה להסב נזק לבית שלכם. אקונומיקה מזיקה במיוחד במגע עם חומרים כמו פלסטיק ומתכת. אלו החומרים שמרכיבים את רוב נקודות המסתור החביבות על מקקים – כולל צנרת, פתחי אוורור ומכשירי חשמל. אז כן, אם תשפכו אקונומיקה לתוך הצנרת, אתם אמנם תצליחו לחסל את הקן של תיקנים שנמצא שם, אבל תזיקו מאד גם לצנרת עצמה.

    השימוש באקונומיקה כרוך בסיכונים: חומרי הדברה כימיים הם חומרים עם רעילות מסוימת, אבל במידה ומשתמשים בהם בצורה מבוקרת ונשמעים להוראות המדביר, הסיכון אפסי. אתם עלולים לחשוב ששימוש באקונומיקה מצמצם את הסיכון הכרוך בשימוש בחומרי הדברה כימיים, אבל בפועל זה לא מדויק. אקונומיקה בעצמה עלולה לגרום להרעלה, במגע ובבליעה. בכל שנה לקראת פסח וסביב ניקיונות החג אנחנו מזהים עליה של עשרות אחוזים בפנייה לחדרי המיון עקב הרעלות מחומרי ניקוי. כמחצית מהמקרים מערבים ילדים מתחת לגיל 6.

     

    אז מה באמת יכול לעזור להיפטר מג'וקים?

    לסיכום, אמצעי הדברה ביתיים כמו אקונומיקה ועלי דפנה מתאפיינים ביעילות מוגבלת, והם לא חפים מסיכונים. בכל התפשטות רחבה הפתרון היחידי הוא הדברה מקצועית באמצעות פיתיונות ג'ל, הדברה בריסוס, איטום סדקים, ולעיתים קרובות שילוב בין השיטות. צורת ההדברה נקבעת בהתאם לזן המקק שנמצא אצלכם בבית, ועל סמך התנאים בשטח. אנחנו בחברת הדברה סנטר מתמחים בהדברת מקקים ביעילות רבה, ובמחירים נוחים. כל המדבירים שלנו הם מדבירים מורשים ומנוסים, ואנחנו גם מספקים לכם אחריות על העבודה שאנחנו מבצעים.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח