ייעוץ חינם

055-970-5872

הדברה בדירה שכורה

הדברה בדירה שכורה – כל מה שחשוב לדעת

רוב בני האדם אם לא כולם מעדיפים לחיות בבית ללא חרקים. מבחינה זו אין הבדל בין מי שחיים בדירה שנמצאת בבעלותם לבין מי שגרים בדירה שכורה. בהתאם גם בדירות שכורות מתבצעות הדברות כנגד נמלים, ג'וקים, פשפשים, פרעושים ושאר חרקים מזיקים וגם מכרסמים, צרעות ועוד בעלי חיים שלא נרצה אצלנו. חברת הדברה סנטר מספקת הדברה בדירה שכורה בכל רחבי הארץ, במקצועיות מרבית ובמחירים נמוכים.

 

הזמינו הדברת דירה שכורה מכל סוגי המזיקים
הדברה לדירה קטנה מחיר מ-250 ₪
ריסוס לפני כניסה של דיירים חדשים לדירה
אחריות על ההדברה בכתב
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

הדברה בדירה שכורה

מי משלם על הדברה בנכס מושכר?

השאלה מי אחראי על הדברה בדירה שכורה היא שאלה נפוצה. בחוק עצמו אין התייחסות ספציפית לנושא זה, כמו גם לגבי סוגיות אחרות שמתעוררות לפעמים בהקשר של יחסי משכירים-שוכרים. בחוזה שכירות ספציפי עשוי להופיע סעיף רלוונטי והוא כמובן מחייב – גם את המשכירים וגם את השוכרים.

עוד כדאי לדעת שסעיף סטנדרטי בהסכמי שכירות רבים, כולל למשל זה המומלץ של עיריית ת"א שהפך לסטנדרט גם בישובים אחרים בארץ, בעל הנכס מתחייב "כי הדירה ראויה למגורים". במקביל מצהיר השוכר כי "בדק את מצבה הפיזי של הדירה… ומצא אותה מתאימה למטרותיו". בהתאם מומלץ לבחון היטב כל דירה לפני ששוכרים אותה, כולל בהיבט של חרקים ומפגעים אחרים – ולקחת בחשבון גם את הצורך בהדברה (שממילא אינה יקרה במיוחד).

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    מתי כדאי לבצע הדברה בדירה מושכרת?

    חילופי דיירים הם נקודת זמן מצוינת לבצע ריסוס בדירה שכורה. סיבה אחת לכך היא שהנכס ריק יחסית ואולי אפילו ריק לגמרי מחפצים, רהיטים וכו', ולכן מדבירים מנוסים יכולים להגיע לכל פינה ולכל מקום בבית. כך למשל קל הרבה יותר לטפל בארונות המטבח, ארונות חדר הרחצה, כל החדרים וכו' – ולהבטיח פרק זמן משמעותי שבו לא יגיעו נמלים או ג'וקים אל הדירה השכורה.

    בדרך כלל כשהדירה במצב תקין מי שיממן את אותה הדברת מזיקים בדירה שכורה הם הדיירים הנכנסים. יחד עם זאת גם בעל הנכס יכול לפרגן ריסוס לבית, וכך הוא גם יצליח למשוך דיירים איכותיים שיעריכו את ההשקעה וישמרו לו על הדירה.

     

    מה קורה כשדיירים עוזבים דירה שכורה ומשאירים חרקים בעייתיים?

    מצב מורכב יותר שמחייב הדברה בדירה שכורה הוא כשדיירים מסיימים תקופת שכירות ומשאירים את הבית עם חרקים מזיקים – למשל פשפשי מיטה, תיקנים גרמנים, חרקי מזון, יתושי עש ועוד.

    במקרים אלה דיירים חדשים יירתעו מלשכור את הנכס. בעל בית אחראי ידאג לסלק את כל אותם חרקים מזיקים, כשבהתאם לחוזה הספציפי הוא עשוי לחייב את הדיירים היוצאים לשלם מכיסם עבור הדברה משום שהם מחויבים להשאיר את הבית כפי שמצאו אותו – ללא חרקים. בכל מקרה את ההדברה עצמה חשוב לבצע באופן המקצועי ביותר כדי שאף חרק לא יישאר בדירה.

     

    מה חשוב לדעת לגבי הופעת מכרסמים בדירה שכורה?

    הופעת עכבר או חולדה בדירה שכורה היא חוויה מלחיצה. אמנם מדובר בבעלי חיים קטנים למדי, בוודאי ביחס אלינו, והמטרה העיקרית שלהם היא לשרוד כך שהעכברים יחפשו בעיקר מקום מסתור וגם חולדה לא תתקוף אלא אם כן תרגיש מאוימת – אבל גם כך כדאי כמובן להיפטר מהמכרסמים באופן מידי.

    הדברת מכרסמים בדירה שכורה מתבצעת באמצעות לכידה. בחלק מהמקרים יצליח הלוכד לתפוס את העכבר או החולדה מיד, באמצעות מוט ייעודי או אפילו ביד (כמובן כשהוא מוגן היטב). כשהעכבר או החולדה מתחבאים במקום לא ידוע או כשאין נגישות אליו, הפתרון הנכון הוא הצבת מלכודות. לניסיון של המדביר יש תפקיד מרכזי משום שעכברים וחולדות מתאפיינים באינטליגנציה גבוהה, ועלולים להתחמק ממלכודות שלא הוצבו באופן חכם.

    האחריות על הזמנת המדבירים ועל התשלום היא באופן טבעי של הדיירים. בחלק מהמקרים המדביר יזהה כשל מבני שמאפשר חדירת מכרסמים, וכשזה המצב זוהי אחריות בעל הנכס לתקן את אותם ליקויים כדי למנוע הופעת מכרסמים חדשים.

     

    כל שיטות ההדברה האפשריות בדירה שכורה

    כדאי לדעת שיש שיטות רבות לבצע הדברה מקצועית בימינו, ולכן ריסוס בדירה מושכרת הוא לא האופציה היחידה. כך למשל ניתן לטפל בבעיית תיקנים גרמנים בעזרת פיזור מיקרו קפסולות עם חומר רעיל. קפסולות זעירות במרקם של ג'ל שאינן מסוכנות לבני אדם וגם לא לחיות מחמד יעילות גם נגד נמלים ונמלים אדומות. אם התגלו בדירה שכורה חרקי מזון אחד הפתרונות האפשריים הוא מלכודות שמפיצות מולקולות ריח שמושכות את החרקים ומדביקות אותם אליהן. במקרה של פשפשי מיטה ההדברה תכלול לצד הריסוס גם שאיבה עוצמתית וכן שימוש בקיטור חם.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח