ייעוץ חינם

055-970-5872

הדברת חרקי מזון

הדברת חרקי מזון במפעלים, מחסנים ובתים – במחיר הוגן ומשתלם

אילו חרקי מזון קיימים בישראל, איך מזהים אותם, איך מתבצעת הדברת חרקי מזון וכיצד מונעים את התפשטותם? המשיכו לקרוא וגלו את כל התשובות.

אף על פי שיש תנאים מחמירים מאוד בישראל בכל הנוגע להימצאות מזיקים במזון, עדיין ישנם מקרים שבהם אנשים מכניסים לביתם מזיקים שכאלה ללא ידיעתם, דרך אריזות מזון שהיו נגועות מראש. כדי לטפל בבעיה הזו צריך להדביר את המזיקים, בין אם זו הדברה במפעל מזון, במחסן מזון או בבית, ודרכנו אפשר לעשות את זה במחיר משתלם והוגן ועם מדביר מומלץ ומוסמך. הרימו אלינו טלפון כבר עכשיו, הזמינו שירותי הדברת חרקי מזון ונהיה אצלכם עוד היום לטיפול מקיף בבעיה.

 

הזמינו הדברה נגד חרקי מזון בבית, מחסן, מפעל ועוד
הדברת חרקים במזון מחיר החל מ-250 ש"ח
ביצוע ריסוס, ערפול קר או אידוי
אחריות על כל הדברה בכתב
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

הדברת חרקי מזון במחיר הוגן

סוגי חרקי מזון ומאפייניהם העיקריים

יש סוגים רבים ושונים של חרקי מזון, אולם בדרך כלל תיעשה אותה הדברה נגד כולם. משמעות הדבר היא שלא משנה באיזה חרק מדובר – ההדברה תחסל אותו וכל חרק אחר שעלול להימצא יחד איתו. עם זאת, טיפול שיינתן למחסן מזון הוא לא אותו טיפול שיינתן להדברה במטבח ביתי. אז אילו חרקי מזון קיימים, איפה אפשר למצוא אותם ואיך מזהים אותם? לפניכם המידע.

מזיקי מזון בישראל איפה נמצא המזיק? דרכי זיהוי
חיפושית הקמח (Tenebrio molitor)

ידועה גם בשם "שחרורית הקמח".

נקבת החיפושית מטילה את הביצים בקמח או אבקות מזון אחרות. הזחלים, שנקראים "תולעי קמח", הם בעלי צבע צהוב-חום ואורכם 3 ס"מ לכל היותר. החיפושית הבוגרת היא שחורה-חומה וגודלה כ-1.5 ס"מ.
עש הקמח ההודי (Plodia interpunctella)

ידוע גם בשם "עשנור הקמח".

מדובר במזיק המזון הנפוץ ביותר בעולם, כשהוא נמצא בעיקר באריזות מזון שמכילות דגנים ובייחוד גרגירי חיטה או אורז. הזחלים הם בעלי צבע ירוק-צהוב, ראשם כהה ואורכם כ-12 מ"מ. הבוגרים הם בעלי כנפיים עם צבע אפור בראשם וחום מוכתם בצדן האחורי, וגודלם נע בין 8-10 מ"מ.
חדקונית האורז (Sitophilus oryzae) את החיפושית הזו מוצאים בעיקר באריזות מזון סגורות שמכילות זרעים ודגנים, כמו חיטה, תירס וכמובן אורז. צבע הזחלים שקוף-לבן, ראשם חום או אדום ואורכם מגיע עד ל-4 מ"מ. החרקים הבוגרים הם בעלי צבע אדום-שחור, על כנפיהם יש 4 נקודות חומות וגודלם הוא 4 מ"מ.
נובר הלחם (Stegobium paniceum)

נקרא גם "נובר התבואה"

החיפושית הזו ויכולה להימצא על כל פריט מזון שעשוי מקמח, כמו מאפים, אך גם באריזות תבלינים ושוקולד. הזחלים הם לבנים וגופם מכוסה בשערות דקיקות. החרקים הבוגרים מסוגלים לעוף, אורכם עד 4 מ"מ וצבעם חום חלודה, כשגם הם שעירים.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    איך לזהות שיש מזיקים במזון?

    שיטת הזיהוי של המזיקים היא פשוטה – כל מה שצריך לעשות זה לבחון היטב את אריזת המזון ולבדוק האם יש בה יצורים קטנטנים שלא אמורים להיות בה. אם למשל מצאתם חרקים שחורים בפסטה, הרי שהאריזה נגועה במזיקים, ואותו הדבר תקף בנוגע לכל סוג אחר של דגן, תבלין או מזון יבש – כולל פירות יבשים. עם זאת, לא תמיד יהיה קל להבחין במזיקים האלה. אם אתם לא מוצאים למשל חרקים שחורים באורז, נסו לבדוק האם יש קורים באריזה שגורמים לגרגירי אורז להיתלות על דפנותיה.

     

    איך מדבירים חרקי מזון?

    במפעלי ומחסני מזון, נבצע הדברה בעזרת ערפול או אידוי, כשאלה השיטות הבטוחות והיעילות ביותר לחסל מזיקים. בבית יש להיפטר מכל פריט מזון נגוע או להקפיא אותו לתקופה של 6 ימים עד חודשיים, וכן לרסס.

     

    איך למנוע חרקים בקמח ואריזות מזון אחרות?

    היו ערים לאפשרות שהמזיקים יימצאו באריזות המזון כבר בסופר, לכן בדקו אותן היטב וודאו שאין בהן מזיקים. בבית דאגו לאחסן את פריטי המזון שמגיעים בשקיות בתוך קופסאות אטומות – החרקים יכולים ליצור בקלות חורים בשקיות מזון ולעבור ביניהן בלי שום בעיה.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח