ייעוץ חינם

055-970-5872

הדברת צבתן נקוד

הדברת צבתן נקוד בבתים ובגינה בצורה יעילה

צבתן נקוד הוא חרק קטן שמעדיף מקומות אפלים, אבל בלילה הוא יוצא לחפש מזון. לכן, קיים סיכוי סביר שתיתקלו בו. עם זאת, אין סיבה לדאגה: יצירת קשר עם המומחים של הדברה סנטר תפתור לכם את הבעיה. עכשיו הצעד היחיד שמפריד ביניכם לבין הדברת צבתן נקוד בצורה אפקטיבית הוא רק ליצור עמנו קשר!

 

הזמינו טיפול מקצועי בצבתן נקוד לבית או לגינה
מחיר הכי זול – בהתחייבות!
הדברה ירוקה נגד ג'וק המספריים או ריסוס יעיל
אפשרות להדברה מהיום להיום
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

הדברת צבתן נקוד

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    כך תזהו חרק מספריים (צבתן נקוד)

    צבתן נקוד שייך למשפחת הצבתניים ובגלל צבת בצורת מספריים שנמצאת בקצה הגוף שלו לכן קיבל את השם השני שלו – חיית מספריים. מבחינה אנטומית, המזיק הזה הוא למעשה חרק לילי בעל גלגול חסר ואפשר לזהות אותו באמצעות הסימנים הבאים:

    √ אורך של 16-26 מ"מ כולל הצבת

    √ כנפי חפיה קצרות – כרבע מאורך הבטן

    √ כתמים לבנבנים

    √ כנפי תעופה גדולות שמקופלות מספר פעמים בזמן מנוחה

    √ צבע חום אבל ראש, חזה ורגליים בהירים יותר

    √ שני מחושים

    √ בטן שמחולקת ל-10 מקטעים אצל הזכר ו-8 מקטעים אצל הנקבה

    √ צבת רחבה ומעוקלת אצל הזכר, לעומת צבת דקה וישרה אצל הנקבה.

    צבתן נקוד ניזון מצמחים ופרחים כמו דליה, ציפורן או ורד. עם זאת, הוא צד לעיתים חרקים קטנים כמו כנימות, דגיגי כסף ועוד.

    בשעות היום הוא מסתתר בסדקים ובחריצים אפלים ולכן קשה לראות אותו, אבל בלילות הוא יכול להסתובב על הקירות ועל הרצפה. התפוצה העיקרית שלו היא בצפון ומרכז הארץ והוא שכיח כל השנה אבל בעיקר בחורף.

     

    בתמונה – חרק מספריים בבית

    חרק מספריים

     

    איך להיפטר מצבתן נקוד?

    ריסוס יכול לסייע להדביר את הצבתן הנקוד אם מזהים אותו בתוך הבית. מנגד, במהלך התמודדות עם צבתן נקוד הדברה חייבת להביא בחשבון את המיקום שלו – כי עבור החצר למשל הריסוס לא יהיה אפקטיבי. מחוץ לבית, ההדברה מבוססת על שילוב בין הדברה ירוקה, ביולוגית או כימית. לאחר מכן, יש לבצע הדברה מקצועית אחת לשנה ובעיקר לנקות, לאוורר ולאטום את מקומות המסתור של החרק.

     

    האם צבתן נקוד ארסי?

    המראה של הצבתן הנקוד מתעתע כי הוא שחור ובגלל שיש לו צבתות. עם זאת, גם צבתן שחור כזה  לא יכול לפגוע ישירות בבני אדם: הצביטה שלו לא חזקה מספיק כדי לפצוע את העור, הוא לא נושך והוא לא מעביר מחלות.

    מצד שני, צבתן נקוד הוא חרק אוכל כל, ולכן הוא גורם נזק לצמחיה בגינות נוי ובעיקר לפרחים. למרות שהוא אינו מפריש ארס, היכולת שלו לטרוף מזיקים שונים כגון כנימות וחרקים אחרים הופכת אותו בעצמו לסוג של הדברה ביולוגית.

     

    למה אנשים קוראים לו ג'וק מספריים?

    הרבה אנשים קוראים לצבתן נקוד ג'וק מספריים. זו טעות נפוצה, כי הוא שייך לממלכת בעלי החיים ומוגדר על ידי המדע כשייך למערכה של פרוקי רגליים. בשני המקרים מדובר על חרקים, אולם יש הבדל: הצבתן שייך לסדרת צבתנאים ולמשפחת צבתניים, בעוד התיקן משתייך לתת-מחלקה של תיקאים ולסדרה של תיקנאים.

    הבדלים אחרים ניתן לראות בפרמטרים של גודל ומאפיינים חיצוניים: האורך הממוצע של תיקן לדוגמא הוא 8 מ"מ והגובה שלו כ-5 מ"מ, מה גם שיש לו רק מחושים ולא צבתות. לעומת זאת, אי אפשר לפספס את הצבתות של המזיק הזה אז אין פה באמת מקום לטעויות.

     

    מה עושים אם רואים צבתן נקוד בבית?

    חרקים ממשפחת הצבתניים אוהבים מקומות חשוכים, מקורים ובעלי לחות גבוהה. זה גורם להם לחיות בתפוצה רחבה יחסית בחדרי מקלחת, חדרי שירותים וחדרי כביסה. בשעות הלילה, החרק עוזב את מקומות המסתור ומרשה לעצמו להתחיל לטייל. זה גם השלב שבו צבתנים נכנסים אל תוך סל הכביסה, כדי לחפש מזון והגנה.

    נוכחות של צבתן נקוד בכביסה היא לא תופעה נדירה, אלא להפך. במקרים כאלה, מה שכדאי לעשות הוא לנצל את ההזדמנות: לגשת אל חדר הכביסה, לבדוק אם מדובר על חרק בודד או על קבוצה של צבתנאים ולהזמין כמה שיותר מהר הדברת חרקים מקצועית.

     

    מה היתרונות של ריסוס צבתן נקוד?

    שיטת הדברה שמבוססת על ריסוס מוכיחה את עצמה מבחינת יעילות, מהירות וגודל השטח שהיא מכסה. אם מיישמים את השיטה הזו על חרק עם צבתות, מגיעים אל מקומות שאי אפשר להגיע אליהם באף דרך אחרת:

    √ חריצים בקירות

    √ פוגות בריצוף

    √ פתחי ביוב

    √ מרווחים בין פאנלים לעץ (למשל ברצפת פרקט)

    √ אזורים גבוהים בצמחיה, בגינה, בחצר ועל הגג

    √ אדניות פרחים שלמות

    בגלל שהצבתן ניזון גם מהחי וגם מהצומח, צריך להתאים את שיטת ההדברה ואת חומרי הריסוס למיקום שלו. מדביר מורשה לדוגמא מזהה לפי נגיעות של צבתן נקוד התנהגות אופיינית לפני שהוא מפזר את החומרים: לא כדאי להדביר למשל צמחיה בחומרים כימיים, אבל אפשר לעשות את זה בחדרים סגורים אחרי שבני המשפחה מתפנים. בהדברה כימית, יש להמתין לפחות 3-4 שעות לפני שחוזרים הביתה.

     

    כמה תעלה הדברה בבית ובגינה?

    ריסוס והדברה בגינה יעלו כ-400 ש"ח ויתאימו עבור השמדת הצבתן הנקוד במהירות יחסית גבוהה. עם זאת, כדאי לדעת שהמחיר מושפע מהיקף הבעיה וגודל השטח.

    בגינות גדולות כדאי לשלב את הריסוס עם פיזור רעל. הריסוס יעיל מהר אבל לטווח קצר, בעוד הרעל עובד לאט אבל מחסל את כל האוכלוסייה הקיימת בגינה. כמו כן, יש להמתין כ-12 שעות לפני שנכנסים לגינה אחרי פיזור הרעל.

    מבחינת טווח מחירים, אלו שירותי ההדברה והעלויות המשוערות עבורם בבית או בגינה:

    סוג השירות טווח מחירים משוער
    הדברה כימית בבית ובגינה ביחד 350-550 ש"ח
    הדברה ירוקה עם חומרים ידידותיים לסביבה 500-600 ש"ח
    פיזור תכשיר בשם דורסבן גרגירי עם רעל שמתפזר באיטיות 300-500 ש"ח