ייעוץ חינם

055-970-5872

פינוי חתול מת

פינוי חתול מת – במהירות ובבטחה

לחתול מיוחסות 9 נשמות, ויכול להיות שזה באמת נכון, אבל גם כך יש לא מעט מקרים שבהם בני אדם נאלצים להתמודד עם גופה של חתול. פינוי חתול מת הוא משימה שכדאי להפקיד בידיים מקצועיות מכמה סיבות, שיפורטו בהמשך העמוד, ובכל מקרה חשוב מאוד לבצע את פינוי הגופה במהירות לפני שהיא תהפוך למפגע תברואתי מסוכן. הדברה סנטר מספקת שירות זה בזמינות גבוהה מאוד בכל רחבי הארץ, ובמחירים משתלמים במיוחד.

 

הזמינו פינוי פגר של חתול מהיום להיום
ביצוע ריסוס וחיטוי למניעת התרבות החיידקים
פינוי חתול מת מחיר מ-250 ש"ח
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
פינוי מכל מקום – מנוע של רכב, חצר, תעלת מזגן ועוד
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

פינוי חתול מת

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    למה לא כדאי לנסות לפנות חתול מת בלי עזרה של מדבירים?

    לפי הערכות שונות יש בישראל מאות אלפי בתים שבהם חיים חתולים ביחד עם בני אדם, ועוד לפחות מיליון חתולי רחוב שלרוב חיים בטריטוריה ספציפית מאוד. בהתאם ישנם גם לא מעט מקרים שבהם יש חתול מת בבית או בחצר, ונדרש שירות של פינוי פגרים.

    פינוי פגר חתול ללא הגנה אמיתית חושף אתכם לסכנה משמעותית. חשוב להבין שמיד עם המוות, מתחילים להתרחש בתוך הגופה תהליכים שגורמים לכך שהיא תתמלא בטפילים, חיידקים, רימות ועוד גורמים שאתם ממש לא רוצים שיעברו גם אליכם. אם חלף פרק זמן ארוך יחסית מרגע המוות ועד גילוי הגופה (למשל במקרה של נבלה בגינה או בתעלת המזגן), מפגע הריח מתריע על הסכנה ומן הסתם לא תרצו להתקרב לגופה, אבל גם כשהמוות "טרי" יחסית, עדיין נדרשת הגנה מלאה מפני כל הגורמים המזהמים.

    אנחנו מגיעים למקום עם כפפות מקצועיות ובמידת הצורך חליפת מגן – ולכן יכולים לפנות כל גופה של חתול מת בכניסה לבית, בתוך הבית, במכסה מנוע או בחצר, באופן הבטוח ביותר.

     

    מדריך לפינוי חתולים מתים

    איך מפנים את החתול, איך מאתרים אותו ומה עושים לאחר הפינוי החתול ולמה חשוב להדביר ולחטא.

    חומרים: חומר חיטוי, חומר הדברה
    כלים: שקית אשפה, את חפירה, כפפות

    זמן נדרש: 30 דקות

     

    שלב 1: איתור הפגר

    ראשית יש למצוא את הפגר, אך אתם הם לא אלה שצריכים לזהות את מיקומו המדויק. המדביר שיגיע אליכם יחפש את מיקומו של הפגר בעזרת הרמזים שימצא בסביבה.

    איתור פגר חתול

    שלב 2: פינוי פגר החתול

    לא משנה איפה נמצא הפגר – אפילו אם הוא מאחורי קיר גבס – כמעט תמיד אפשר לפנות אותו ובלי ליצור הרס מיותר.

    פינוי

    שלב 3: הדברה וחיטוי

    הפגר מביא איתו מחלות ומזיקים, וצריך לטפל גם בהם, מכיוון שהם עלולים להישאר שם יחד עם הריח המצחין.

    הדברה וחיטוי לאחר הפינוי

    שלב 4: הטמנה של הפגר

    ברחבי ישראל יש מספר אתרי הטמנה לבעלי חיים, ומדביר מקצועי מטפל בכל זה, אולם אם היה מדובר בחיית מחמד, תוכלו לבדוק גם אפשרויות של קבורה או שריפה.

    הטמנה וקבורה

     

     

    פינוי גופת חתול – ברגישות מרבית

    חוקרים מעריכים כי החתולים התחברו אל בני האדם לפני כ-10,000 שנים ושהתהליך התרחש במקביל במקומות שונים ברחבי העולם. עדיין לא ברור מדוע התרחש תהליך הביות – בניגוד לבעלי חיים אחרים שהמין האנושי ביית כדי להשתמש בהם (לשמירה, לרכיבה, לבגדים, לאוכל), חתולים מעניקים לנו "רק" אהבה ועניין. למעשה יש חוקרים שסבורים שאולי בכלל החתולים "בייתו" את בני האדם לצורכיהם.

    בכל מקרה, כשחתול בית הולך לעולמו – גם אם בשיבה טובה ואחרי חיים ארוכים של נחת הדדית – בני הבית חווים אובדן. הקושי הרגשי לאבד בן בית ובעצם בן משפחה הוא מוחשי מאוד, ולכן אנחנו מקפידים לספק את השירות במלוא הרגישות. פינוי החתול המת הוא מרכיב הכרחי בהתמודדות עם האובדן ולכן נעשה זאת עבורכם במהירות ותוך התייחסות מכבדת מאוד לגופה.

    פינוי חתול מת מחצר

    פינוי גופת חתול

     

    אם יש חתול מת בבית מה עושים?

    אנשים רבים פשוט בוחרים לקבור את חיית המחמד שלהם, אפילו בשטח הגינה הפרטית. אחרים לא יודעים מה לעשות עם הגופה ופונים לווטרינר שיעזור להם להבין מה הצעד הבא שלהם. תוכלו לוותר על הצעד הזה – הווטרינר לא באמת יעזור ורק יפנה אתכם לנותן שירות אחר שיפנה את גופת החתול. נוכל לעשות זאת בשבילכם בתשלום סמלי, ונטפל בגופה בצורה מכובדת וראויה.

    אל תתעכבו, כי הגופה תתחיל להירקב מהר מאוד – במיוחד בקיץ. צריך יהיה לטפל לא רק בגופה עצמה, אלא גם באזור שבו מתה, שכן ייתכן שהיא הפרישה צואה ומשכה אליו חיידקים ומזיקים שצריך לחטא ולהדביר. את כל זה אנחנו כמובן עושים לאחר פינוי הגופה.

    חתול מת בבניין

     

    מה לעשות אם מוצאים חתול מת בחצר?

    חשוב שתוודאו שהחתול אכן מת לפני שתקבעו זאת כעובדה. תתפלאו לגלות שבמקרים רבים קשה להבדיל בין חתול חי שפשוט פצוע או ישן לבין חתול מת, כי במקרים מסוימים הוא עלול להיראות כאילו הוא חסר חיים.

    בדקו האם הוא נושם – האם החזה או הבטן שלו זזים?

    בדקו האם העיניים שלו פקוחות – אם הן סגורות, זה ככל הנראה סימן לכך שהוא פשוט ישן.

    בדקו את האישונים – אם העיניים פקוחות והאישונים מורחבים, זה סימן ברור לכך שהחתול מת. תוכלו לכוון אלומת אור על האישונים כדי לראות האם הם נסגרים. אם לא, כמובן שהוא לא חי.

     

    איתור פגרי חתולים – הצלחה מובטחת

    גם אם מדובר בחתול ביתי, סביר להניח שהוא לא ימות בתוך הבית אם אתם מאפשרים לו לצאת החוצה באופן חופשי. חתולים בדרך כלל בורחים למקום אחר כשהם מרגישים שהם עומדים למות, ולכן לא תמצאו את הגופה בבית ויהיה צריך לחפש אותה איפשהו בחוץ.

    יש כמה דרכים לעשות זאת, כשהראשונה היא בעזרת ריח. דרך אפשרית אחרת היא לחפש כתמים בתקרה או בקירות, אשר מעידים על חתול שמת מאחוריהם – זה הריקבון. דרך אחרונה שעוזרת לאתר את הפגר היא הימצאות מזיקים שנמשכים לפגר, כמו למשל נמלים. צריך פשוט לבדוק לאן הן הולכות כדי למצוא את הגופה.

     

    לאן מפנים גופה של חתול?

    יש שתי אפשרויות עיקריות לפינוי הגופה של החתול. אופציה אחת היא פינוי גופת חתול לבית קברות לחיות מחמד. ברחבי הארץ ישנם מספר בתי עלמין המיועדים לחברים ולחברות שלנו שהולכים על ארבע, ואם תרצו נוכל להמליץ לכם על מקום מתאים. האופציה השנייה היא פינוי הגופה למטמנה או משרפה.

     

    איך מפנים חתול מת במנוע של רכב?

    בעונת החורף חתולי הרחוב מחפשים מקומות חמים, והמנוע מספק להם גם מחסה וגם חמימות. למרבה הצער יש גם מקרים רבים שמובילים לכך שמגלים חתול מת במנוע אחרי שהרכב התחיל בנסיעה מבלי שבעל החיים הספיק לצאת מהמנוע.

    במקרה כזה ייתכן שאפשר פשוט לפתוח את המכסה של המנוע ולשלוף את הגופה. יש גם מקרים מורכבים יותר שבהם אנחנו יורדים אל מתחת לרכב ושולפים בדרך זו את הגופה. בכל מקרה נקפיד על התנהלות זהירה מאוד כדי לא לגרום נזק למנוע ובמידת הצורך גם ננקה אותו כדי שלא יישאר שום סימן לאירוע הלא נעים.

     

    מי אחראי לפינוי גופת חתול מחצר של בית משותף?

    כשיש חתול מת בחצר של בניין משותף האחריות לפינוי הגופה היא של ועד הבית. יחד עם זאת מומלץ גם לשכנים שגילו את הגופה לוודא שהנושא מטופל לפני שהפגר יתחיל להרקיב ולמשוך אליו זבובים, נמלים, עכברים, רימות, טפילים ועוד חרקים – ככל שתחכו זמן רב יותר כך תזדקקו להדברה מקצועית, מקיפה יותר ויקרה יותר בגלל הצורך בטיפול במזיקים ובחיטוי.

     

    פינוי חתול מת מחצר של בניין משותף

     

    מתי לפנות לעירייה שתפנה את החתול המת?

    העירייה מציעה שירותי הדברה ופינוי פגרים בחינם כאשר יש לבצע את הפעולות האלה בשטחים שתחת שיפוטה, אך לא אם מדובר בשטח פרטי. בואו ניקח כמה מקרים לדוגמה כדי שתבינו מתי אפשר לפנות לעירייה ומתי צריך להזמין מדביר.

    חתול ביתי שמת בבית: אתם אחראיים לחיית המחמד שלכם ובפרט לפגר שלה כאשר הוא נמצא בתוך הבית שלכם.

    חתול רחוב שמת בגינה: גם במקרה שכזה תהיו חייבים לפנות את הפגר בעצמכם, מאחר שהוא נמצא בשטח שלכם.

    ריח פגר חתול שמגיע לבית שלכם: תוכלו להזמין את שירותי העירייה, אולם אם לא יימצא הפגר מחוץ לבית, יתכן שהוא מסתתר בשטח שלכם ותצטרכו להזמין מדביר שיאתר ויפנה אותו.

    פגר בשטח ציבורי: אם ידוע שהפגר נמצא בשטח ציבורי, העירייה צריכה לטפל בו.

     

    האם חייב להזמין פינוי פגר חתול בחורף?

    בעונת הקיץ הפגר יתחיל להירקב ולהעלות ריח רע מהר מאוד, לעיתים אפילו תוך 24 שעות. בחורף עם זאת התהליך הזה קצת איטי יותר, ויתכן שייקח לפגר יומיים-שלושה להעלות ריח, אך בסופו של דבר זה יקרה. גם מזיקים יגיעו על אף שבחורף רואים אותם פחות, ומומלץ מאוד לפנות את הפגר לפני שזה יקרה, מכיוון שאי אפשר להדביר שטחים שרטובים מגשם. החורף נותן לנו יתרון בכך שיש לנו יותר זמן לפעול לפני שיגיעו המזיקים, אך זה לא אומר שאפשר להתעלם מהפגר לחלוטין – חייב לפנות אותו.

     

    איך מתבצע פינוי חתול מת מגינה פרטית?

    אם אתם גרים בבית פרטי עם חצר וגיליתם נבלה של חתול בגינה, גם אם החתול לא שלכם האחריות היא כן שלכם ובכל מקרה רצוי מאוד להיפטר מהפגר כמה שיותר מהר. בחלק מהמקרים בגלל שהפגר נמצא מחוץ לבית ובאוויר הפתוח תגלו אותו רק כמה ימים אחרי המוות, מה גם שחתולים שמרגישים כי המוות שלהם מתקרב מחפשים מקום מסתור ולכן הגופה תהיה בתוך שיח או במקום אחר שלא גלוי לעין ורק הריח "יסגיר" אותה. במצב כזה מתחדדת חשיבות הזמנת חברה מקצועית – ובהקדם.

    הוצאת נבלה של חתול מסככת חניה

     

    איך מפנים גופה של חתול מתעלת מזגן?

    יש מקרים שבהם פינוי חתולים מתים הוא מבצע מורכב. לדוגמה – כשהפגר תקוע בתוך תעלת מזגן שאליה החתול חסר המזל נכנס אבל לא הצליח לצאת ונתקע שם. גם במצב כזה רק הריח הדוחה שהפגר יפיץ אחרי מספר ימים יאפשר לכם לדעת שיש פגר – אנחנו נגיע למיקום המדויק של הגופה באמצעות ציוד ייעודי ומבלי לגרום לנזק מיותר, ולאחר הוצאת הפגר נבצע גם חיטוי יסודי של כל האזור. במקרים כאלה של פינוי פגר חתול מחיר השירות יהיה באופן טבעי מעט יקר יותר.

     

    פינוי חתול מת 24/7 בכל חלקי הארץ

    בין אם הפגר נמצא בעליית גג שהגישה אליה קשה, בין אם בחצר או בסלון, ובין אם אתם זקוקים לשירות בגלל חתול מת במכסה מנוע – אנחנו בכל מקרה זמינים עבורכם 24/7 ומתחייבים להגעה מהירה מאוד. שירות פינוי גופות חתולים כולל ניקיון יסודי של המקום שבו היה הפגר, כולל ריסוס וחיטוי – כך שלא יישארו בסביבתכם גורמים מזיקים כמו חיידקים, רימות, טפילים, זבובים וכו'. דגשים נוספים מבחינתנו הם כאמור אדיבות, אמינות ורגישות מרבית.

     

    שאלות נפוצות ותשובות בנושא

    כמה זמן לוקח עד שפגר של חתול מתחיל להעלות ריח רע?

    הריח הרע יתחיל לא הרבה אחרי שהחתול מת, אך רק כעבור 3 ימים הוא יגיע למצב שיהיה בלתי נסבל ודי חזק.

    האם חתול מת מעביר מחלות?

    הריח הרע עלול לגרום לכם לחוש חולים, אך כשאנו מגיעים לפנות את החתול אנחנו מדבירים ומחטאים את הסביבה שבה שהה הפגר. החיטוי מסייע גם לנטרל ריחות רעים שעלו מן הפגר.

    איך להיפטר לבד מריח של פגר של חתול?

    מלאו כמה כוסות בחומץ והניחו אותן בסביבת הבית. זה יספוג את הריח הרע של פגר החתול עד שנגיע, נפנה אותו ננטרל את הריח לחלוטין.

    מה עושים עם הגופה של החתול אחרי שמפנים אותה?

    אנחנו מפנים את הגופה למטמנה, או לבית עלמין לבעלי חיים לבחירתכם, שם החתול שלכם יוכל לקבל קבורה הולמת יותר.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח