ייעוץ חינם

055-970-5872

נמלה או טרמיט מה ההבדל?

לא יודעים מה ההבדל בין נמלה לטרמיט? הנה 8 הבדלים שכדאי להכיר

אף על פי שהם חולקים כמה מאפיינים, טרמיטים ונמלים הם שני חרקים שונים לחלוטין. כל אחד מהם יוצר בעיות אחרות ולכל אחד מהם נדרש טיפול אחר. את הנמלים למשל תראו מסתובבות בלי שום בעיה מתחת לאף שלכם, בעוד שהטרמיטים מעדיפים להסתתר מהשמש וכמעט ולא יוצאים החוצה. כך או כך, צריך לחסל אותם, אולם העלות של הטיפול תהיה שונה לחלוטין אם מדובר בטרמיטים או בנמלים. אז איך מבדילים ביניהם? אנחנו בחברת הדברה סנטר הכנו לכם מדריך קצרצר שיכיר לכם 8 הבדלים בין טרמיט לנמלה.

 

נמלה או טרמיט – מול מה אתם מתמודדים?
שלחו תמונה למדביר בווצאפ – לחצו כאן
מענה מיידי לכל פניה

 

מה ההבדל בין נמלה לטרמיט

 

1. צורת המחושים של טרמיט ונמלה

אם תצליחו להסתכל היטב ומקרוב על החרק שמצאתם, נסו לבחון את צורת המחושים שלו. הם נמצאים על הראש, כשלטרמיטים יש מחושים ישרים לחלוטין, בעוד שהמחושים של הנמלים מורכבים מפרקים ומכופפים מעט.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    2. צורת הגוף של טרמיט ונמלה

    אם כבר התקרבתם כדי לבדוק את המחושים, בחנו גם את צורת הגוף של החרק שמצאתם. לטרמיטים יש גוף ישר ורחב, בעוד שלנמלים יש גוף צר שבנוי מחלקים. במילים אחרות, לטרמיטים אין מותניים צרות, וגם הראש שלהם מחובר ישירות ובאופן מלא לשאר הגוף, כשצורתו מעט מלבנית.

     

    3. נזק לעץ או לגבס – סימן לטרמיטים

    הנזק שהטרמיטים עושים לעץ הוא איום ונורא, אך לעומתם, הנמלים כלל לא פוגעים בעץ, או לכל הפחות הן לא האשמות העיקריות בנזקים שנוצרו בו. טרמיטים ניזונים מעץ ונוטים לכרסם גם בגבס, כך שאם יש לכם קירות, רצפות או תקרה שעשויים מחומרים אלה ויש בהם נזקים, סביר להניח שהם נוצרו על ידי טרמיטים. תחפשו גם ערימות נסורת לצד הקירות – הן סימן ברור להימצאות טרמיטים בקירות.

     

    4. משך החיים של טרמיטים ונמלים

    משך החיים של נמלה פועלת הוא כמה חודשים קצרים, אולם המלכה יכולה לחיות עד שנתיים. לעומתן הטרמיטים חיים זמן רב יותר, כשמלכת הטרמיטים יכולה לחיות למשך עשרות שנים, והטרמיטים הפועלים ישרדו למשך כמה שנים.

     

    5. אורך הכנפיים של נמלים וטרמיטים

    אם החרקים נמצאים אצלכם כבר זמן רב – כמה שנים לפחות – אתם תתחילו לראות אותם מתעופפים, וזה מראה מפחיד ולא נעים. הטרמיטים יצאו מהמשקופים, בעוד שהנמלים פשוט יתעופפו בסביבת הבית שלכם – מה שנקרא "מעוף כלולות". אם תצליחו לבחון את הכנפיים של החרקים המכונפים האלה, אתם תראו שלטרמיטים יש שני זוגות כנפיים באורך שווה, כאשר לנמלים יש שני זוגות כנפיים באורך שונה, כשהזוג האחורי קצר יותר מהזוג הקדמי. יחד עם זאת, הכנפיים של הטרמיטים עדינות מאוד ונושרות בקלות, לכן אם ראיתם כנפיים שנשרו על הרצפה סביר יותר להניח שמדובר בטרמיטים.

     

    6. צבע הגוף של נמלה וטרמיט

    סביר להניח שכבר יצא לכם לראות נמלים בחיים, ואתם יודעים שהן יכולות להיות בצבע שחור, חום, או במקרים מסוימים – כשמדובר בנמלי אש – בצבע אדום. הטרמיטים לעומתן הם בעלי צבע בהיר שקרוב יותר ללבן ואף נראה שקוף.

     

    7. חרקים על הרצפה – סימן לנמלים

    הנמלים הולכות בשיירה אחת אחרי השנייה, והן שומרות על המבנה הזה בעזרת פרומון שהן משחררות ושמורה לכל הנמלים האחרות באיזה כיוון ללכת. כמובן שתוכלו למצוא נמלה סוררת פה ושם ולא יותר מזה, וזה סימן לכך שיש קן בסביבה, ומה שאתם רואים זה נמלה שמחפשת מקור מזון או מים. אם היא תמצא, היא תזמין לשם את כל הקן. הטרמיטים לעומת זאת ממעטים לצאת לאור השמש, ומעדיפים לפעול במקומות חשוכים, למשל מאחורי הקירות, בתוך המשקופים או מתחת לבית. ספק שתראו שיירה של טרמיטים שמתהלכת סתם כך על רצפת ביתכם.

     

    8. דחיפות ועלות ההדברה

    עם הנמלים אתם עוד יכולים איכשהו לחיות בשקט, כל עוד לא תשאירו להן סיבה להגיע לסביבתכם. אם יש מעט מהן נסו שלא לשאיר טיפות מים על הכיור או שאריות אוכל על השיש – כולל אוכל של בעלי חיים בקערה על הרצפה. אם יש הרבה, כדאי להזמין הדברה כי יהיה קשה מאוד להיפטר מהן בלעדיה – צריך לחסל את המלכה שבקן, וזה יעלה לכם בסביבות 250-700 ₪. טרמיטים לעומת זאת חובה להדביר מהר, מכיוון שהם עושים נזקים חמורים למבנה שבו אתם גרים, ועלות ההדברה שלהם נעה בין 400-2,500 ₪.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח