ייעוץ חינם

055-970-5872

פינוי כלב מת

פינוי כלב מת – ברגישות ובמהירות

המין האנושי אימץ כבר לפני המון שנים את הכלבים. המטרה המקורית של ביות הכלבים, שאז עוד היו זאבים, הייתה קבלת שירותי שמירה יעילים – אבל היום ברוב רובם של המקרים מדובר פשוט בחברות. הכלב נחשב לידידו הטוב של האדם, ואנשים רבים שחיים עם כלב או כלבה מרגישים שהם חלק בלתי נפרד מהמשפחה. בהתאם פינוי כלב מת הוא לא משימה טכנית כמו סילוק פגר של יונה מהגג או הוצאת גופת חולדה מתעלת המזגן – אלא שירות שחובה לבצע בשיא הרגישות.

חברת הדברה סנטר צברה ניסיון רב בפינוי גופות של כלבים שמתו מכל סיבה שהיא. אנחנו מבצעים את המשימה הלא פשוטה הזו ביעילות ומקפידים להתייחס גם לפן האנושי ולקושי הנפשי שמייצרת הסיטואציה המורכבת. דגשים נוספים במתן שירות זה הם זמינות גבוהה מאוד ומחירים הוגנים.

 

הזמינו פינוי פגר של כלב מהיום להיום
ביצוע ריסוס וחיטוי נגד התרבות החיידקים
 פינוי נבלה של כלב מחיר מ-250 ש"ח
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

פינוי כלב מת

למה חשוב לפנות גופת כלב במהירות וללא דחיות?

יש לא מעט מקרים שבהם הקושי להתמודד עם האובדן מוביל לקיפאון מסוים ולחוסר יכולת לבצע את הפעולות הדרושות כדי לפנות את גופת הכלב. במקרים אחרים יכולה למשל להתגלות נבלה של כלב בחצר, ובגלל שלא יודעים מי הבעלים שלו כל אחד מהשכנים מעדיף שמישהו אחר יטפל בנושא.

חשוב להדגיש שגופה של כלב, כמו כל גופה (פגר של עכבר, חתול, של יונה, של צב, של קיפוד, של נמייה, של נחש, של בן אדם), מושכת אליה חרקים ושאר מזיקים לאחר המוות. אמנם הריקבון של הפגר לא מתרחש תוך דקות וגם לא תוך שעות, וגם הריח הקשה לא נוצר באופן מידי – אבל עוד לפני שתריחו את הריקבון הפגר יהפוך למפגע תברואתי ואפילו מסוכן. בהתאם חשוב להקדים תרופה למכה ולמרות הקושי להזמין חברה שמספקת שירותי פינוי כלבים מתים.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    מדריך מה עושים שהכלב מת בבית

    הכלב שלכם מת? מה עושים במקרה כזה? למי פונים? ומתי כדי להזמין שירות של פינוי מאיתנו.

    חומרים: חומר ריסוס, חומר חיטוי
    כלים: מגבת, שקית אטומה, את חפירה

    זמן נדרש: 30 דקות

     

    שלב 1: ודאו שהכלב שלכם באמת מת

    אלו הם הסימנים שעליכם לחפש:

    חוסר הכרה – בדקו האם הכלב מגיב לקול או למגע.

    ללא נשימה – הצמידו את האוזן לאף או לפה וגעו בחזה כדי לבדוק האם הוא עולה ויורד.

    ללא דופק – הניחו את היד על החזה או הירך הפנימית של הכלב.

    קשיחות – השרירים של הכלב מתקשים כשהוא מת.

    שינוי צבע – כלב מת יהיה בעל עור וחניכיים חיוורים או כחולים.

     

    שלב 1 ודאו שהכלב שלכם באמת מת

     

    שלב 2: הניחו מגבת מתחת לכלב

    כשכלב מת הוא מאבד שליטה על הסוגרים שלו משום שהאיברים שלו מפסיקים לעבוד. זה יכול לגרום לכך שתוכן המעיים שלו יתרוקן, וזה יכול לקרות גם מספר שעות אחרי המוות, כשהשרירים והאיברים הפנימיים שלו מתרפים.

    שלב 2 הניחו מגבת מתחת לכלב

     

    שלב 3: תנו לחיות מחמד אחרות להיפרד

    גם בעלי חיים מתאבלים לעיתים, ובמיוחד כלבים, שנחשבים ליצורים חברתיים. חשוב עם זאת לזכור שכל כלב מבטא את האבל שלו בצורה אחרת, כשיש כאלה שמתמודדים איתו כמעט בלי להראות שום סימנים חיצוניים, בעוד שאחרים מראים סימנים ברורים למצוקה וזקוקים להרבה תשומת לב ותמיכה.

    שלב 3 תנו לחיות מחמד אחרות להיפרד

     

    שלב 4: החליטו האם לקבור או לשרוף את גופת הכלב

    ביכולתכם לבחור באחת מבין 2 אפשרויות:

    – קבורה בבית עלמין לבעלי חיים

    – שריפת הגופה ושמירת האפר בכד (או שניתן לפזר את האפר במקום מיוחד)

    שלב 4 החליטו האם לקבור או לשרוף את גופת הכלב

     

    שלב 5:מה לעשות אם לא מפנים את הכלב מיד?

    זה אמנם לא פשוט, אך מומלץ לפנות את גופת הכלב במהירות האפשרית, מכיוון שתוך מספר שעות היא תתחיל להעלות ריח רע ותמשוך אליה מזיקים. אם אינכם יכולים לפנות אותה בזה הרגע, כופפו את רגליה כך שיהיה ניתן לעטוף אותה בשמיכה בנוחות לפני שהיא מתקשה.

    שלב 5 מה לעשות אם לא מפנים את הכלב מיד

     

    למה כדאי להזמין חברה מקצועית ולא לפנות כלב מת לבד?

    יש כמה סיבות לכך שכדאי מאוד לא "רק" לפעול במהירות כשיש כלב מת בבית, אלא גם להפקיד את מלאכת הפינוי של הגופה בידיים מקצועיות ומנוסות.

    √ קודם כל חשוב להבין שמיד עם המוות מתחילים להתרחש אצל הכלב המת תהליכים שונים שגורמים להיווצרות חיידקים. בנוסף נמשכים אל הגופה חרקים. כל מגע עם הפגר בלי אמצעי הגנה מקצועיים – כפפות ביתיות הן לא שכבת הגנה טובה מספיק – עלול לחשוף אתכם למחלות ולזיהומים. בהתאם בלי עזרה התוצאה עלולה להיות שבנוסף למצוקה הרגשית עקב האובדן תסבלו גם ממחלה או פגיעה.

    √ סיבה נוספת לכך שכדאי לשלם למישהו שיפנה את הגופה היא הקושי הנפשי הממשי. הובלת אותו כלב שעד לפני זמן קצר עוד היה חבר נאמן ואפילו בן משפחה של ממש ועכשיו הוא מת עלולה להכביד מאוד ואפילו לשבש את הריכוז בזמן הנהיגה.

    √ בנוסף כדאי לזכור שבניגוד לפגר של יונה או חולדה, גופה של כלב ראויה לטיפול מכבד ולכן נדרשת הובלתה למקום מתאים – וכדאי להימנע מהטרחה הזו.

     

    פינוי גופת כלב – לאן מפנים?

    יש מספר אפשרויות לגבי היעד שאליו תובל גופת הכלב. אופציה אחת היא שריפה של הגופה, אופציה שנייה היא מטמנה וכדאי לדעת שברחבי הארץ ישנם גם בתי קברות לחיות מחמד, אפשרות מוזלת לפינוי כלב מת לקבורה במקום לא מורשה כמו יער סמוך למקום מגוריכם. הבחירה היא כמובן שלכם – אנחנו נבצע עבורכם פינוי גופת כלב לכל מקום שתבחרו. אם תזדקקו לייעוץ והכוונה, נספק לכם המלצות על סמך הניסיון הרב שצברנו בתחום רגיש זה.

     

    פינוי כלב והטמנה – הכול נעשה דרכנו

    אם מדובר בחיית מחמד, אנחנו מבינים שאתם נמצאים במקום רגיש, ואולי אין לכם את היכולת להתחיל להתעסק עם תהליכי הפינוי של החבר הטוב שהלך לעולמו. לכן אנחנו עוזרים להסיר כל אבן מלבכם, ודואגים לטיפול בחיית המחמד שלכם מ-א' ועד ת' – אתם לא צריכים לעשות דבר פרט לליצור איתנו קשר.

    אנחנו נגיע עד אליכם ונבצע פינוי כלב מת כולל קבורה באופן מכבד וראוי, וזה יתבצע במהירות ובלי לגזול יותר מדי מזמנכם. קחו בחשבון עם זאת שייתכן כי תבחרו לקבור את הכלב בבית קברות לבעלי חיים, ובמצב שכזה מומלץ ליצור עם המקום קשר עוד לפני הגעתנו כדי שנדע בדיוק לאן לפנות את הכלב.

     

    אל תטריחו את עצמכם עם פינוי גופת כלב גדול

    כלבים גדולים הם כבדים ומאסיביים, ויכולים להגיע למשקלים גדולים מאוד שקשה לאדם אחד להרים בעצמו. לדוגמה:

    גזעי כלבים גדולים טווח משקל
    גולדן רטריבר 25-34 ק"ג
    האסקי סיבירי 16-27 ק"ג
    פיטבול טרייר 16-27 ק"ג
    לברדור 25-36 ק"ג
    רועה גרמני 22-40 ק"ג

    אתם לא צריכים לעבוד קשה בשום צורה – פשוט תשאירו את הכלב שלכם איפה שמצאתם אותו ואנחנו נגיע להרים ולפנות אותו בלי שום בעיה.

     

    מה עושים כשיש גופה של כלב בחצר?

    אם אתם יודעים למי שייך הכלב, חשוב כמובן ליצור איתו קשר באופן מידי ולעדכן אותו (ברגישות רבה!). אם מדובר על כלב לא מוכר תוכלו לנסות להיעזר בווטרינר העירוני. זהו גם הגורם שאחראי על פינוי גופות של כלבים מהמרחב הציבורי, כך שאם למשל נתקלתם בפגר של כלב על המדרכה או לצד הכביש, רצוי ליצור קשר עם הווטרינר העירוני (אפשר דרך המוקד העירוני).

    בכל מקרה אסור להשאיר כלב מת בחצר בלי לוודא שהגופה תילקח – משום שתוך זמן קצר החצר תשרוץ זבובים, נמלים, רימות, תולעים ואפילו עכברים וחולדות יכולים להגיע, ובמצב כזה פינוי פגרים יהיה מורכב יותר וגם יקר יותר.

     

    מה עושים עם גופה של כלב עם רימות?

    במצב שכזה מדובר כבר בריקבון מתקדם של הגופה, וככל הנראה שהיא תעלה ריח רע מאוד. כדי לפנות אותה צריך יהיה קודם כל לעטות לבוש מגן, ולאחר מכן יהיה חייב לחטא את האזור, לנטרל בו את הריח הרע וגם להדביר נגד מזיקים. את כל זה אנחנו עושים יחד עם פינוי הגופה, ללא תוספת מחיר.

     

    האם הרשויות המקומיות אחראיות על פינוי כלבים מתים

    בעיקרון הרשות המקומית אחראית על פינוי של פגרים שנמצאים בשטחים ציבוריים, אולם זמן התגובה הוא לא תמיד מהיר. אם הבעיה מטרידה אתכם והרשות המקומית מדשדשת בזמן שאתם סובלים מריח רע של פגר שבא מבחוץ וחודר לתוך הבית שלכם, תוכלו להזמין אותנו וניפטר לכם ממנו תוך פחות משעה.

     

    איך נקבע המחיר של שירות פינוי כלב מת?

    בדרך כלל התמחור של פינוי פגרים נקבע בהתאם למידת המורכבות של ההגעה אל הגופה (למשל אם יש גופה של יונה בעליית הגג במקום לא נגיש השירות יהיה יקר יחסית). לעומת זאת במקרה של פינוי פגר כלב מחיר השירות נקבע בעיקר לפי הגודל של הכלב. הסיבה לכך היא שבאופן טבעי ברוב רובם של המקרים אין מגבלה מבחינת הגעה אל הגופה, אבל ככל שהכלב גדול יותר הוא גם כבד יותר ונדרש מאמץ רב יותר כדי לשאת את הגופה ולהעביר אותה אל המקום שבו היא תוטמן.

    שיקול נוסף שנלקח בחשבון הוא היעד שאליו תובל הגופה. כך למשל עבור פינוי כלב גדול לקבורה תתבקשו לשלם בדרך כלל בין 400 ל-500 ש"ח. הדברה סנטר מתחייבת כאמור למחירים הוגנים, וכשמשקללים בהחלטה גם את עלות הדלק, הזמן שתצטרכו להשקיע בפינוי והקושי הרגשי – פינוי מקצועי הוא הבחירה הנכונה.

     

    ברגע שבו כלב מת מה עושים?

    אף אחד לא מוכן לרגע שכזה, אפילו אם ידוע שהוא יגיע, כי כשהוא בא הוא פוגע חזק בלב. ובכל זאת צריך לעשות משהו, אז מה עושים עם כלב מת בבית? צרו קשר עם הווטרינר שלכם אם אתם צריכים להתייעץ בנוגע לקבורה או שריפה, ולאחר מכן הזמינו אותנו כדי שנוכל לפנות את הכלב למקום הנדרש לכם.

     

    האם צריך להזמין פינוי כלב אחרי הרדמה (המתת חסד)?

    המתת חסד היא לא תהליך קל, והוא מתבצע ברגישות המרבית על ידי וטרינר מנוסה ומקצועי. לאחר שהתהליך מסתיים הבעלים יכולים להישאר עם החיה ולהיפרד ממנה, ולאחר מכן הווטרינר דואג לטפל בגופה לפי הצרכים והרצונות של הבעלים. על כן אין כל צורך להזמין פינוי מיוחד לכלב אחרי המתת חסד. אם הווטרינר שלכם לא מסוגל לארגן שום סידור לכלב, תוכלו כמובן לדבר איתנו ונפנה אותו לקבורה או שריפה במחיר סמלי.

     

    פינוי פגר כלב בזמינות מרבית, רגישות מוחלטת ואמינות ללא פשרות

    פינוי פגר כלב חייב כאמור להתבצע תוך זמן קצר מאוד לפני שהוא הופך למפגע תברואתי. בהתאם הדברה סנטר מקפידה על זמינות גבוהה מאוד, כולל בסופי שבוע ובחגים, כך שלא תצטרכו להישאר עם הגופה זמן מיותר. כמו כן אנחנו מתנהלים ברגישות מרבית מתוך הבנה של הצער והכאב שנגרמו למי שכלב אהוב נפטר בביתם, גם אם בשיבה טובה. גם אמינות ללא פשרות היא חלק בלתי נפרד מהשירות שלנו, כך שאתם יכולים לסמוך עלינו שנעזור לכם בשעת צרה.

     

    שאלות ותשובות נפוצות

    מה עושים עם כלב שמת בבית?

    אם ברצונכם לספק לכלב שלכם קבורה נאותה, עליכם ליצור קשר עם בית עלמין לחיות מחמד ולהזמין איש מקצוע שיסייע לכם לפנות את הכלב לשם בלי להסתכן במחלות.

    כמה זמן לוקח עד שכלב מת מתחיל להעלות ריח?

    תוך 10-12 שעות יתחיל לעלות ריח רע מהפגר, וככל שמזג האוויר חם יותר, כך הזמן הזה מתקצר. תוך 24-48 שעות הריח יהפוך להיות בלתי נסבל ויתפשט על פני חלל רחב.

    האם מותר לקבור כלב בחצר?

    על פי החוק בישראל אסור לאדם לקבור את הכלב שלו בחצר או אפילו בטבע. יש להפנות את הטיפול בפגרים לאנשי מקצוע שמוסמכים לכך.

    האם ריח הפגר נשאר אחרי שמפנים אותו?

    אם לא מטפלים בריח הוא נשאר למשך זמן רב, גם אחרי שמפנים את הפגר. אנחנו משתמשים בחומרי חיטוי שמנטרלים את הריח לאחר שאנחנו מפנים את הכלב המת.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח