ייעוץ חינם

055-970-5872

הדברה בבית עם בעלי חיים

הדברה בבית עם בעלי חיים – להיפטר מהחרקים, להגן על חיות המחמד

לבני האדם יחסים מורכבים עם בעלי חיים. מצד אחד יש חיות שאנחנו מחבבים מאוד ומכניסים אותן בשמחה לבתים שלנו, ובפרט כמובן כלבים וחתולים. מצד שני אין לנו כמובן שום רצון או עניין להכניס גם נמלים, ג'וקים, פרעושים, פשפשים, זבובונים ושאר החרקים שעלולים להיות מזיקים. הדברה בבית עם בעלי חיים היא אתגר מורכב – כדי שמצד אחד כל החרקים הלא רצויים יסולקו ומצד שני לא ייגרם שום נזק לכלב או לחתול. איך עושים את זה נכון? מקפידים על מספר דגשים חשובים מאוד.

 

האם זה מסוכן לבצע הדברה כשיש חיות מחמד בבית?
לייעוץ עם מדביר בווצאפ בחינם – לחצו כאן
ריסוס עם חומרי הדברה מאושרים
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

הדברה בבית עם בעלי חיים

הדברה בבית עם חיות מחמד מבצעים רק עם חברת הדברות מנוסה

הדגש הראשון הוא האחריות שלכם. אם אתם חיים עם חתול או כלב, חשוב כמובן ליידע את חברת ההדברה מראש, ועוד יותר חשוב לבחור חברה עם ניסיון רב בביצוע הפעולה הספציפית של הדברה בבית שיש בו גם חיות מחמד.

להדברה סנטר לקוחות רבים שמגדלים כלבים וחתולים, ולפעמים גם בעלי חיים אחרים, ובהתאם יכולת מוכחת להגן עליהם. האחריות שלנו לשלומם של הכלב או החתול באה לידי ביטוי גם כשמרססים את הדירה וגם כשמבצעים פעולות אחרות במסגרת הדברת מזיקים בבית עם חיות מחמד.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    טיפול נגד פרעושים בבית עם בעלי חיים

    אם אתם סובלים מנוכחות של פרעושים אצלכם בבית, חובה לטפל בחיית המחמד במקביל להדברה מקצועית. בהקשר זה חשוב להדגיש: הדברה בבית עם כלב או חתול היא ממש חובה וזאת משום שהפרעושים עלולים להדביק את חיית המחמד בתולעת הסרט – תולעת שטוחה שגורמת לכאבי בטן, שלשולים, דלקות ואפילו לחסימת מעיים ובמקרים חמורים מוות.

    לצורך הטיפול בחיית המחמד יש להתייעץ עם וטרינר מנוסה. כמו כן, עוד לפני ההדברה, נדרשות מספר פעולות מצדכם:

    √ כביסה בטמפרטורה גבוהה של כל הבגדים והמצעים שעלולים להיות נגועים בפרעושים או בביצי פרעושים

    √ שאיבה יסודית מאוד בכל הפינות של הבית בהתאם להנחיות שתקבלו מאיתנו

    √ שטיפה מקיפה (את השטיפה אפשר לדחות גם לאחרי ההדברה).

    ההדברה עצמה כוללת ריסוס עם שני סוגי חומרים – אחד שפוגע בפרעושים הבוגרים (פרטרואידים) ואחד שמונע מביצים ומזחלים לגדול (IGR).

     

    איך מבצעים הדברה ידידותית לבעלי החיים?

    אם הדבר אפשרי, כדאי לבצע הדברה בבית עם חתול או כלב בשיטות שנחשבות ירוקות, כלומר ללא כימיקלים שעלולים להזיק לחיית המחמד. כדאי לזכור שהמשקל של חיות המחמד נמוך משל בני האדם, ולכן גם כמויות מזעריות של חומרים מסוכנים עלולות לפגוע בהם במידה רבה.

    למרבה המזל, תחום ההדברה השתכלל באופן משמעותי בשנים האחרונות, וכיום יש מגוון רחב מאוד של שיטות. ביניהן: מלכודות דבק, פיתיונות רעילים שמונחים במקומות שהכלב או החתול לא יכולים להגיע אליהם ועוד. כמו כן במידת האפשר תתבצע לכידת עכברים במקום הדברה כשמגיעים לבית מכרסמים.

     

    האם יש ריסוס שלא פוגע בבעלי חיים?

    לשאלה האם יש כזה דבר ריסוס שלא פוגע בבעלי חיים אין תשובה ודאית. כדאי לקחת בחשבון את הסקרנות של החתולים ואת חוש הריח המפותח של הכלבים, כך שהם עלולים להיחשף גם לשאריות של חומרי הדברה בפינות נסתרות של הבית (מקומות שבהם חובה לבצע הדברה משום שגם החרקים נמשכים אליהן).

    בהתאם ההמלצה היא למצוא לכלבים ולחתולים מקום לשהות בו במשך מספר שעות, במהלך הריסוס וגם לאחריו, עד שהחומר מתנדף מהאוויר (אבל ממשיך כמובן לקטול חרקים). משך הזמן משתנה בהתאם לחומר הספציפי שבו משתמשים המדבירים – משעתיים-שלוש ועד ל-10-12 שעות. מי שרוצה להיות ממש בטוח יחכה עד ליום המחרת. בנוסף, יש לשטוף את הבית באופן יסודי לאחר הריסוס לפני המלצות המדביר.

     

    ריסוס בבית עם בעלי חיים

     

    למה חשוב להתייעץ עם וטרינר לפני הדברה בבית עם בעלי חיים?

    לפני ריסוס בבית עם בעלי חיים כדאי בכל מקרה להתייעץ עם וטרינר מיומן ואחראי. עוד קודם לכן רצוי לברר מהו שם החומר שאיתו יתבצע הריסוס, ולאיזו משפחת כימיקלים הוא שייך – ולהעביר את המידע לווטרינר על מנת שיחווה את דעתו על מידת הרעילות ומידת הסכנה.

    לאחר השלמת הדברה בבית עם בעלי חיים חובה לגלות ערנות מוגברת, ולשים לב לכל סימן חריג בהתנהגות של חיית המחמד. בכל מקרה כזה, יש להתקשר מיד לווטרינר ולמלא אחרי ההנחיות שלו. זוהי עוד סיבה לכך שחשוב לדעת מהם החומרים שבהם משתמשים המדבירים לריסוס בבית, כך שבמידת הצורך הווטרינר יוכל להשתמש במידע זה.

     

    האם ניתן לבצע ריסוס בבית עם כלב

    חלק מהמזיקים מחייבים הדברה כימית באמצעות ריסוס. שאריות חומרי הדברה שנותרים על הרצפה עלולים להידבק אל פרוות הכלב או אל כפות הרגליים שלו. אם הכלב ילקק את עצמו – הוא עלול לחוות הרעלה. כדי למנוע את הסכנה מלכתחילה, חשוב לדאוג מראש לסידור עבור הכלב במהלך ההדברה, ומספר שעות לאחריה. השאירו את הכלב אצל חבר קרוב, בן משפחה או בפנסיון.

     

    מה לעשות עם ציפורים ותוכים בבית בזמן ההדברה?

    לציפורים ותוכים יש מערכת נשימה שרגישה מאוד לחומרי הדברה, ואם הולך להתבצע ריסוס אצלכם בבית, חובה עליכם לבצע מספר פעולות שיישמרו על הציפור שאתם מגדלים בריאה ושלמה:

    העבירו את הציפור למקום אחר: הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות זה להוציא את הציפור מהבית ולהעביר אותה למקום אחר למשך 8 שעות לפחות.

    כסו את הכלוב: אם לא ניתן להוציא את הציפור מהבית, הציבו את הכלוב שלה בחדר מאוורר היטב וכסו אותו עם בד עבה או עם יריעת פלסטיק, על מנת לוודא שהציפור לא תנשום כלל אפילו מעט מחומרי ההדברה. שימו לב שלא ניתן יהיה להדביר בחדר הזה.

    אווררו היטב את הבית: לפני שתחזירו את הציפור לתוך הבית, דאגו לאוורר היטב את כל הבית. שימו עין על הציפור וודאו שהיא לא מתנהגת בצורה חריגה מספר שעות או ימים אחרי ההדברה.

     

    איך לשמור על הדגים שבאקווריום בטוחים בזמן ההדברה?

    המים של האקווריום עלולים להזדהם עקב מגע עם חומרי ההדברה, אך קל מאוד לוודא שזה לא יקרה. כל שעליכם לעשות זה לעקוב אחרי ההוראות הבאות:

    כבו את הפילטר: האוויר שהפילטר מחדיר לאקווריום עלול להכניס לתוכו חומרי הדברה, לכן מומלץ לכבות את הפילטר ולהפעיל אותו שוב רק 8 שעות לאחר סיום ההדברה.

    אטמו את הפילטר: אם לאקווריום יש פילטר חיצוני, כסו או אטמו אותו כדי לוודא שלא יהיו בו שאריות של חומרי הדברה לאחר הריסוס.

    כסו את האקווריום: כסו את כל פתח האקווריום בעזרת מגבת גדולה או יריעת פלסטיק. דאגו שהאקווריום יהיה אטום לחלוטין לאורך כל ההדברה.

     

    הדברת בבית עם כלב – איך עושים הדברה כשיש כלב בבית?

    בהדברה בבית עם כלב נעדיף להשתמש בחומרי הדברה ירוקים או בחומרי הדברה עם שחרור מושהה. פתרונות נוספים שנוכל להשתמש בהם לצורך הדברה בבית עם כלב כוללים פיתיונות ג'ל כנגד חרקים, או מלכודות במקרה של עכברים וחולדות. קחו בחשבון שגם הפתרונות הללו אינם חפים מסיכונים – אם הכלב יגיע אל הפיתיון ויבלע אותו, הוא יחווה הרעלה.

     

    כך עושים את זה נכון – כללי זהירות לריסוס בבית עם בעלי חיים

    שמירה על כללי הזהירות הבאים תסייע לחיות המחמד שלכם לעבור את ההדברה בשלום:

    – במהלך הדברה ולאחריה מפנים את חיות המחמד מהבית, למשך 8-9 שעות לפחות. כדי להיות בטוחים, עדיף להחזירם רק ביום המחרת.

    – לפני שמחזירים את חיות המחמד הביתה מאווררים את הבית, שוטפים ומייבשים היטב את הרצפה ואת כל המשטחים.

    – במידה ונעשה שימוש בפיתיונות רעילים או במלכודות, חשוב לוודא שהם לא נגישים לחיות המחמד שלנו.

    – חתולים וכלבים קטנים (5 קילו ומטה) רגישים במיוחד לחומרי הדברה, ולכן חשוב להקפיד על זהירות יתרה.

     

    מה חשוב לדעת על הדברה בבית עם חתול

    בדומה להדברה עם כלב, גם הדברה עם חתול מחייבת הקפדה על אמצעי זהירות. למעשה, חתולים רגישים עוד יותר מכלבים לחומרי הדברה, בשל גודל גופם הקטן והנטייה שלהם להגיע לכל מקום בבית. בנוסף, חתולים עלולים לצוד ולבלוע מזיקים שהורעלו, ולהיפגע מכך בעצמם. לכן כדאי להוציא את החתול מהבית למספר שעות. לפני שמתחילים בהדברה חשוב להוציא את כלי האוכל, המשחקים, ארגז החול וכל הציוד של החתול מהחללים שיודברו.

     

    חומרים מסוכנים במיוחד – איזה חומרי הדברה מסוכנים לבעלי חיים

    כל חומרי הדברה עלולים להזיק לבעלי חיים, אך חלק מהחומרים נחשבים למזיקים יותר מאחרים:

    סוג החומר שימושים נפוצים סימני הרעלה בחיות מחמד
    תרדמון אבקה להדברת מכרסמים תרדמת וחום גוף נמוך
    נוגדי קרישה טבליות להדברת מכרסמים דימומים ממקומות שונים
    זרחנים אורגניים הדברת קרציות ופרעושים רעידות קשות
    פרתירואידים הדברת פרעושים רעידות, ריור, עצבנות, הקאות

     

    אנחנו בחברת הדברה סנטר מנוסים בהדברות בבתים עם חיות מחמד. נשמח לסייע לכם באמצעות הדברה בטיחותית, כדי שהחברים שלכם על ארבע יישארו מרוצים ובריאים.

     

    שאלות ותשובות

    האם ניתן לעשות הדברה בבית עם חתול או כלב?

    כן, אך חשוב להקפיד על אמצעי זהירות מתאימים.

    האם אפשר להשאיר בעלי חיים בבית בזמן הדברה?

    תלוי בסוג ההדברה. מומלץ להתייעץ בטלפון עם המדביר ועם הווטרינר הקבוע.

    לכמה זמן צריך להוציא את הכלב או החתול מהבית לצורך הדברה?

    בעיקרון עדיף להחזיר אותם ביום המחרת, אך בחלק המקרים ניתן להסתפק ב-6 שעות.

    מהם סימני הרעלה בבעלי חיים?

    רעידות, פרכוסים, ריור, הקאות ושלשולים – כל אלו מחייבים פנייה מיידית למוקד חירום וטרינרי.