ייעוץ חינם

055-970-5872

איך להרוג פרעושים בבית

איך להרוג פרעושים בבית בשיטות ביתיות ועד כמה זה יעיל?

רוצים להיפטר מפרעושים? בואו להכיר את כל השיטות שקיימות ולגלות מתי צריך להזמין מדביר מקצועי.

פרעושים הם מבין המזיקים הנוראיים ביותר שיכולים להגיע לבית או לגינה. הם קטנטנים, קופצניים ומתרבים מהר מאוד. חיות המחמד שלכם עלולות להכניס אותם מבחוץ לתוך הבית, והם יכולים להגיע גם על ידי כך שיתפסו טרמפ על סוליות הנעליים שלכם. גודלו של פרעוש ממוצע הא 2-4 מ"מ, מה שהופך אותו כמעט לבלתי נראה, לכן יתכן שהבית שלכם מוצף בהם מבלי שאתם יודעים. אתם בטח רוצים לדעת איך להרוג פרעושים ולהיפטר מהם לצמיתות, ואנחנו בחברת הדברה סנטר מעוניינים לעזור לכם בכך. לכן הכנו לכם את המדריך הקצרצר הבא שיראה לכם איך נפטרים מהפרעושים המציקים בשיטות ביתיות.

 

איך הורגים פרעושים בבית?
ייעוץ על חיסול פרעושים בווצאפ – לחצו כאן
טיפול יעיל ובטוח בפרעושים בדירה
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

איך להרוג פרעושים בבית

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

    איך לחסל פרעושים בבית ולהרוג את כולם?

    מאחר שלפרעוש יש שלבי חיים שונים (ביצה, רימה, גולם ופרעוש בוגר), אם מצאתם סימנים לפרעושים בוגרים זה סימן לכך שיש אצלכם גם פרטים צעירים וביצים. משמעות הדבר היא שעליכם לטפל בבעיה מכל זווית כדי להכחיד את הקהילה שהשתקעה בביתכם. על מנת לעשות זאת תצטרכו להדביר את הבית ואת החצר, ותוכלו לנסות להדביר באופן עצמאי בשיטות הבאות:

    1. שאיבת הפרעושים

    שאבו את כל הרצפות שבבית, את הריפודים והמזרנים, וכן כל חריץ או מקום מסתור פוטנציאלי שאתם מוצאים בקירות ובמשקופים של הדלתות והחלונות. אלו הם מקומות המסתור שבהם תמצאו את הביצים, הזחלים והגלמים, ואם תשאבו את כולם היטב יתכן שלא תאפשרו לשום פרט צעיר להתפתח ולהפוך לבוגר.

    2. הדברה בעזרת אדים

    אם יש לכם מכשיר אדים תוכלו להשתמש בו כדי להדביר את המיטה והרהיטים שבביתכם. הטיפול הזה מיועד בעיקר לפרטים הבוגרים, אך הוא מחסל את הפרעושים בכל שלבי החיים. השתמשו באדים במיוחד באזורים שבהם רובצת חיית המחמד שלכם באופן קבוע.

    3. כיבוס מצעים

    כל המצעים שלכם ושל חיית המחמד שלכם צריכים לעבור כביסה בחום הגבוה ביותר שמתאים להם. מומלץ גם להכניס אותם למייבש הכביסה עם חום גבוה, ואם הנגיעות גבוהה מאוד, יתכן שכדאי לכם לשקול לזרוק את המצעים ולרכוש חדשים, וכן להזמין חברת הדברה מקצועית.

     

    איך נפטרים מפרעושים בבית ובגינה?

    הפרעושים אוהבים מקומות מוצלים, לחים וחמימים, ושמש ישירה יכולה להיות חמה מדי עבורם – במיוחד בעונת הקיץ. לכן אתם תמצאו את הפרעושים בדרך כלל במקומות שבהם נוטה לרבוץ חיית המחמד שלכם, או בדשא גבוה אם אתם לא נוהגים לכסח אותו באופן קבוע. אז איך להיפטר מפרעושים בבית? הנה כמה דברים שצריך לעשות כדי לא לסבול מהם עוד:

    √ כסחו את הדשא וגרפו עלים באופן קבוע

    ככל שיהיו לפרעושים פחות מקומות להסתתר מהשמש בגינה שלכם, כך הם יחיו בה בקהילות מצומצמות יותר. את הדשא שכיסחתם והעלים שגרפתם זרקו לפח, ואל תשתמשו בהם כקומפוסט.

    √ אל תשקו יותר מדי את הגינה

    הפרעושים משגשגים בתנאי לחות, וככל שיותר רטוב, כך טוב יותר עבורם. אם הגינה שלכם יכולה להסתדר עם השקיה בתדירות נמוכה יותר, תנו לה קצת להתייבש עד שתסיימו להדביר פרעושים.

    √ הרחיקו מגינתכם בעלי חיים

    חתולים ועכברים יכולים להביא פרעושים לגינה שלכם, ומשם הם יכולים לחדור לביתכם דרך חיית המחמד שלכם או דרך הנעליים שלכם. אם יש לכם בעיית חתולים או עכברים שחודרים לגינה, הזמינו אותנו כדי להיפטר מהם – בין אם על ידי הרחקה ובין אם על ידי לכידה.

    √ פזרו סודה לשתייה או מלח על שטיחים

    אחרי שטיפלתם בחצר, הגיע הזמן לטפל בפרעושים שבבית. פזרו אבקת סודה לשתייה או מלח על השטיחים שבבית, שפשפו היטב עם מברשת ושאבו את האבקה. זה יעזור להרוג את הפרעושים שחיו בשטיח. דאגו גם לשאוב את השטיח באופן קבוע כדי לוודא שלא יהיו עליו פרעושים נוספים.

    √ הכינו תרסיס הדברה עם לימון

    חתכו לימון, שימו אותו בסיר עם מים רותחים והשאירו אותו שם למשך הלילה. בבוקר שלמחרת העבירו את הנוזל הקר לבקבוק תרסיס, ורססו בעזרתו את הספות, המצעים שלכם ושל חיית המחמד, הכיסאות והשטיחים. אל תשתמשו בהרבה חומר כי הוא עלול להכתים את הריפודים, והוא לא רק יחסל פרעושים, אלא גם ירחיק אותם בכות הריח החזק שלו.

     

    מדריך איך להרוג פרעושים בבית

    מדריך שמסביר את ביצוע כל הפעולות הדרושות כדי להרוג פרעושים בבית

    כלים: שואב אבק, מרססת חשמלית
    חומרים: חומר ריסוס לפרעושים, דף A4 חלק
    זמן: 35 דקות

     

    שלב 1: ניטור

    הדבר הראשון והחשוב בכל הדברה – לא רק בהדברת פרעושים – זה קודם כל להבין איפה הם מתרבים ומעבירים את רוב זמנם. לרוב זה יהיה בחריצים בקירות, בגינה, ברהיטים שונים, באזורי המרבץ של הכלב וכדומה, לכן יש לקחת דף A4 חלק ולהניח איפה שנעקצים ואחרי כמה שניות אתם אמורים לראות את הפרעושים.

    שלב 1 ניטור

    שלב 2: שאיבה

    הפרעושים מסתתרים במקומות שבהם הם מוגנים לחלוטין, אך לא מפני שאיבה. מאחר שאסור לרסס רהיטים, אנחנו שואבים מהם את כל הפרעושים עד האחרון שבהם.

    שלב 2 שאיבה

    שלב 3: ריסוס

    כעת משלבים ריסוס בהדברה, כשהדגש הוא על הקירות (יותר נכון, הפאנלים עד גובה 30 ס"מ) והדשא או האדמה שבאזורים המוצלים שבגינה. הריסוס נעשה עם חומר ברמת רעילות נמוכה.

    שלב 3 ריסוס

    שלב 4: כביסה

    את השלב הזה עליכם לבצע, והוא למעשה חותם את ההדברה כולה. כל המצעים והבגדים הנגועים צריכים לעבור כביסה וייבוש בטמפרטורה כמה עד כמה שניתן, על מנת לחסל כל פרעוש חי שנותר.

    שלב 4 כביסה

    איך להרוג פרעושים בבית עם הדברה ירוקה

    כמעט כולם מעדיפים להדביר את הבית בשיטות ירוקות ובטוחות, אך בצער רב אין שיטות טבעיות שבאמת מסייעות לטפל בפרעושים במאה אחוז. עם זאת, כן יש שיטות ירוקות, וחשוב לציין שירוק לאו דווקא משמעו טבעי. הרעיון של הדברה ירוקה הוא שהיא אינה פוגעת בסביבה – לא בבני אדם, לא בבעלי חיים ולא בצמחים. לכן יתכן שכן תצטרכו להדביר את הפרעושים עם חומר הדברה כימי ובעזרת מדביר מומלץ, אך הטיפול לא יסכן אתכם או את סביבתכם בשום צורה.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח