ייעוץ חינם

055-970-5872

איך לתפוס עכבר

איך לתפוס עכבר בבית בלי מלכודת – המדריך השלם

עכברים עלולים לפקוד את ביתכם לעיתים קרובות, ואתם כמובן מעוניינים שהם לא יגיעו לפריטי האוכל שלכם, ובכלל שיסתלקו כמה שיותר מהר. אם הם לא מפסיקים להגיע זה סימן שהם מתרבים ושעליכם להזמין מדביר מקצועי במהרה, אך עד שתעשו זאת תוכלו לנסות לתפוס את העכברים לבד, גם ללא מלכודות מקצועיות. אנחנו בחברת הדברה סנטר נסביר לכם איך לעשות זאת בצורה בטוחה שתספק תוצאות טובות.

 

יש לכם עכבר בבית ונתקעתם בלי מלכודות?
קראו איך אפשר ללכוד בלי מלכודת 
מפחדים מעכברים? לחצו למענה מידי בווצאפ
שירות בפריסה ארצית רחבה 24/7

לקבלת הצעת מחיר חייגו:
055-970-5872

איך לתפוס עכבר בבית

דוגמאות לתפיסת עכבר בבית בלי לקנות מלכודת

מלכודת לא חייבת להיות בעלת מנגנון מתוחכם, היא פשוט צריכה לעבוד. מה שחשוב זה בעיקר הפיתיון שבו תשתמשו, ותוכלו להשתמש בשלל כלים שכבר יש לכם בבית כדי ללכוד את העכבר בהצלחה:

דלי למטבח: הניחו דלי גבוה לצד שולחן והניחו על קצה השולחן גליל ארוך (כמו של מגבות נייר) עם חמאת בוטנים בקצה, כך שהעכבר יגיע לפיתיון וייפול יחד עם הגליל לתוך הדלי.

דלי לגינה: קדחו חורים מתחת לשוליים של הדלי, החדירו דרך החורים חוט מתכת חזק והשחילו עליו גליל ריק של מגבות נייר. מלאו את הדלי במים, מרחו חמאת בוטנים על הגליל וצרו לעכבר רמפה שתעזור לו להגיע למעלה, למשל בעזרת קרש. העכבר יטפס, יגיע לגליל ובסופו של דבר יחליק וייפול לדלי.

בקבוק: חתכו את החלק העליון של הבקבוק, מרחו חמאת בוטנים בתחתית הבקבוק, הניחו בחזרה את החלק העליון עם הפייה כלפי מטה (עם הפקק) והדביקו את שתי החלקים עם דבק נייר. צרו חור קטן קרוב לתחתית של הבקבוק והחדירו דרכו ידית של כפית שתשמש כרמפה. העכבר יעלה דרך הכפית, וכשייכנס לתוך הבקבוק היא תיטה ותחסום לו את היציאה.

 

איך ללכוד עכבר בלי מלכודות שיהרגו אותו

באופן כללי, כל שיטת לכידה שלא מערבת הריגה תשמור על העכבר בחיים. זה כולל למשל:

– לכידה ידנית

– מלכודת דלי ביתית כפי שהצענו להכין

– מלכודת כלוב

עם זאת שימו לב שעליכם לפנות את העכבר, מאחר שבתוך המלכודת הוא ככל הנראה ימות מצמא או רעב לאחר זמן מה. לכן לדוגמה אנחנו לא ממליצים להשתמש במלכודת דבק כדי ללכוד את העכבר בחיים, מאחר שאי אפשר להוציא אותו מהדבק מבלי לפצוע אותו קשות, ושם הוא ימות בסופו של דבר.

 

איך מדביר מקצועי תופס עכבר בלי מלכודת?

מדבירים מקצועיים מגיעים אליכם עם שלל כלים ללכידת עכברים, בהם גם כאלה שלא מזיקים לעכבר בשום צורה ושלא מצריכים אפילו פיתיונות. אחד מהם לדוגמה הוא הלוכדן, שמאפשר למדביר ללכוד את עכבר במקומות צרים שקשה להגיע אליהם, למשל מאחורי מכשירים חשמליים. זהו מוט ארוך עם ידית שמאפשרת לחיצה ותפיסה של העכבר בקצה. הכלי הזה מסייע להיפטר מעכברים בודדים ומחייב ניטור.

 

מה לעשות עם העכבר אחרי שתופסים אותו?

אחרי שתפסתם את העכבר יש לכם כמה אפשרויות:

1. לשחרר אותו: אם תפסתם את העכבר במלכודת הומאנית, תוכלו לשחרר אותו הרחק מביתכם, לפחות 1 ק"מ ממנו, כדי למנוע ממנו לחזור.

2. המתה: אפשר להכניס את העכבר לצנצנת ולאחר מכן למקפיא למשך מספר שעות.

3. פינוי על ידי מדביר: הזמינו מדביר שיסייע לכם לפנות את העכבר בלי שתצטרכו להסתכן בנשיכה.

שימו לב שהעכבר החי עלול לנסות לנשוך אתכם ובכך אתם יכולים להסתכן במחלות. לכן יש לעטות כפפות עבות מאוד (לא צמר), וגם איתן להיזהר שלא להינשך. אם אתם חוששים פשוט הזמינו מדביר שיפנה את העכבר עבורכם.