ייעוץ חינם

055-970-5872

הדברת נמלי אש

הדברת נמלי אש וחזרה לחיים רגילים

נמלי האש הן זן פולש של נמלים שהופיע במזרח התיכון ובתחומי ארץ ישראל בפרט רק באמצע העשור הראשון של המילניום, שזה אומר בערך בשנת 2505. הנמלים נכנסו לארץ כנראה יחד עם המטיילים שנמלי האש נמצאו בתיקים שלהם. מאז, התפוצה של נמלת האש רק הולכת ועולה בהתמדה ואיתה גם הצורך בהדברה של הנמלה העקשנית והעוקצנית הזאת.

המדבירים המקצועיים של הדברה סנטר מכירים היטב את נמלת האש ויודעים טוב מאד איך נפטרים מנמלי אש במהירות וביעילות. מהי בעצם נמלת האש? איך לזהות נמלי אש? איך מדבירים את נמלת האש בבית או בגינה? מה חשוב לדעת על הדברת נמלי אש יעילה? מתי כדאי להזמין איש מקצוע ואיך הוא פועל? האם יש מה לעשות נגד נמלי האש?

 

הדברה נגד נמלים אדומות קטנות
אחריות בכתב על כל הדברה
חיסול מלא של קן הנמלים ושל כל המלכות בקן
שימוש בפיתיונות מיוחדים לנמלי אש
שיטות הדברה ירוקות ובטוחות

מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

 

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

הדברת נמלי אש בבית ובגינה

 

איך מזהים נמלת אש ולמה חשוב לזהות אותה בהקדם?

כשמדברים על נמלת האש מתכוונים בעצם למספר סוגים של נמלים הנפוצות באזורים רבים בעולם.

* בישראל נפוצה נמלת האש האדומה. מדובר בנמלה קטנה מאד שהגודל המקסימלי שלה הוא שישה מילימטרים.

* אחד המאפיינים של נמלי האש הוא העובדה שבכל קן שלהן יש יותר מאשר מלכה אחת. כתוצאה מכך הדברת נמלי אש היא לא עניין פשוט ואי אפשר להרוס את הקן רק באמצעות הוצאה או הריגה של המלכה.

* עם זאת, לפני שמבצעים הדברה יעילה של נמלת האש זיהוי וודאי של הקן שלהן הוא חשוב מאד. אין טעם להרוג שיירת נמלים אלא יש לעקוב אחריה עד שמגיעים לקן ורק אז לבצע הדברת מזיקים.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    שיטות הדברה שונות נגד נמלי אש

    בדרך כלל כשמדובר על הדברה של חרקים שונים בכלל ועל הדברת נמלים בכלל, חשוב לנסות ולהגיע למקום בו מתבצעת ההתרבות שלהם בפועל.

    * הדברה נגד נמלי אש יכולה להתבצע ביעילות רק בתנאי שהקן שלהן זוהה בוודאות ורק אם ההדברה מתבצעת ביעילות וסבלנות על פי השלבים המתוכננים על ידי המדביר.

    * חומרי ההדברה שבהם ניתן להשתמש משתנים ויכולים לכלול גרגירים רעילים, ג'ל ועוד.

    * עם זאת, שיטת ההדברה דומה בדרך כלל. המדבירים מפזרים גרגירים רעילים או ג'ל במטרה לגרום לנמלים להכניס אותם לקן, אכילה של החומרים בג'ל או בתוך גרעינים הללו גורמת למוות בקרב הנמלים והמלכות כאחד.

    * חשוב לדעת כי כמעט אף שיטת הדברה לא מבטיחה הסרת הנוכחות של הנמלים לצמיתות.

     

    בתמונה – נמלים אדומות בצלחת

    נמלי אש במטבח

     

    למה חשוב להזמין הדברת נמלי אש בגינה בהקדם האפשרי?

    בדומה לזנים פולשים אחרים של חיות או צמחים, מדובר בזן נמלים עקשני ביותר. בנוסף, הנמלים הללו נוהגות בדרך כלל להשמיד כל מי שמתחרה איתן על מזון, שזה אומר גם חרקים ותולעים. לעיתים מדובר בתולעים שמועילות לגינה כמו תולעים אדומות. זיהוי של נמלי אש בגינה מחייב התייחסות מהירה ונחרצת לנושא לפני שייגרם נזק משמעותי. אין טעם לנסות להרוג את הנמלים שרואים אלא חשוב לעקוב אחרי הנתיב שלהן כדי להגיע לקן עצמו.

     

    איך להדביר את נמלי האש שחדרו לבית?

    הדברת נמלי אש בבית מחייבת בדרך כלל התערבות של מדבירים עם ניסיון שמספקים שירותי הדברה מקצועיים. אחרת יתברר שהמלחמה אבודה מראש. נמלות אש בבית אינן עניין פשוט ויש לטפל בבעיה ביסודיות ובעיקר במהירות. חשוב להדגיש כי רכישת תכשירים המיועדים לקבל הרחב לא תעזור במקרה של טיפול בנמלי אש. זאת משום שחומרי הדברה לשימוש ביתי מיועדים לחיסול נמלים מסוגים אחרים ולא יהרגו את נמלי האש אלא רק יחמירו את הבעיה.

     

    בתמונה – כמות גדולה של נמלי אש במטבח שנמשכות לפיתיון

    נמלים אדומות קטנות בבית

     

    הדברת נמלים אדומות קטנות – מה חשוב לדעת על התהליך?

    לפני שניגשים לעניין ההדברה חשוב לדעת כמה דברים בסיסיים:

    1. הדבר החשוב הראשון הוא שביצוע ריסוס נגד נמלים אדומות יכול בהחלט לסייע, אבל לא תמיד זאת השיטה הנכונה לטפל בבעיה באופן יסודי. לרוב, עדיף לזהות את הקן ולהחדיר לתוכו באמצעות הנמלים העובדות חומרי הדברה שיחסלו את כל הקן.

    2. דבר נוסף שחשוב לדעת – הדברת נמלים אדומות היא לרוב לא סופית ומוחלטת. מדובר בזן עקשן במיוחד של נמלים שכושר ההישרדות שלהן גדול ויש לצפות שהן יחזרו לקן שלהן בשלב כזה או אחר.

    3. לכן, כאשר שוקלים את כל הדרכים איך להרוג נמלי אש אדומות כדאי לחפש את הדרך הנכונה לפגוע בכלל הנמלים ובעיקר בכמה שיותר מלכות, בדרך לחיסול הקן.

     

    מדביר נמלי אש – מתי כדאי להזמין אותו ואיך הוא עובד?

    לכאורה, הדברה וחיסול הקן של נמלי האש נראית עניין פשוט למדיי. אבל האמת היא שמי שמכיר את הנמלים האלה יודע שזה לא ממש נכון.

    * ההמלצה החד משמעית שלנו היא להזמין מדביר נמלי אש אדומות סמוך ככל שניתן לרגע שבו הן התגלו בבית או בחצר.

    * חברת הדברה מומלצת תשלח אליכם מדביר מנוסה שיפעל באופן המקצועי ביותר על מנת לאתר את הקן של הנמלים ויפזר חומר הדברה נגד נמלי אש באופן שיחסל את הקן או לכל הפחות יפחית את היכולת של הנמלים האלה לגרום נזקים לצמחייה ואפילו לחיות המחמד בבית.

    * פיזור חומר הדברה נגד נמלים אדומות בקרבת הקן עשוי לזרז את חיסולו המוחלט או לכל הפחות יפחית בצורה משמעותית את כמות הנמלים וירחיק אותן מהבית או מהחצר.

     

    מה עושים נגד נמלי אש – איך למנוע התרבות?

    1. הדבר החשוב הראשון שיש לעשות אם וכאשר מתעורר חשש לקיומו של קן נמלי אש בבית או בחצר הוא להיות בטוחים שאכן מדובר בקן ובשלב הבא לנסות ולזהות את המיקום שלו.

    2. בנוסף, חשוב לבדוק מה הכמות של נמלי האש והיכן בדיוק הן מתרכזות. מבחינתן של נמלי אש חמאת בוטנים היא אחד המזונות האהובים. אם מעמידים מקל קצר שעליו מרוחה כמות של חמאת בוטנים, נמלי אש יגיעו במהירות במידה והן נמצאות בסביבה. אפשר לעקוב אחרי הנתיב של הנמלים ולזהות את הקן שאליו הו לוקחות את המזון.

    3. בשלב הבא מבצעים טיפול בנמלי אש באמצעות חומרי ההדברה שכבר הזכרנו כאן – גרעינים או ג'ל נגד נמלים. שני החומרים האלה פוגעים בנמלים שבקן וגם במלכות, מה שיכול לסייע בחיסול מוחלט של הקן.

     

    נמלים אדומות עוקצות בבית ואיך כדאי לטפל בהן

    √ קיומן של נמלי אש בבית הוא בעיה לא פשוטה. מעבר לעובדה שהן מהוות מטרד והן פשוט עוקצות, אם יש חיות מחמד בבית הן עלולות להיפגע אפילו יותר.

    √ לא אחת קרה שנמלי אש גרמו לעיוורון ולנזקים לחיות המחמד. נמלים עוקצות אותן בכל הגוף ולפעמים גם בעיניים.

    √ דווקא בגלל כל מה שנאמר, חשוב לזהות את הנמלים האלה ולטפל בהן במהירות. מדבירים מיומנים מזהים את הקן של נמלת האש הקטנה בבית ועושים שימוש בשיטות הדברה שונות כדי לחסל אותו.

    √ חשוב להניח למדבירים לעבוד, כיוון שעלול להיות יותר מקן אחד וצריך לגלות את כל המקומות שבהן הנמלים האלה מתרכזות.

     

    טיפול בנמלי אש במהירות וביעילות

    1. הטיפול היעיל ביותר הוא החדרה של רעל לנמלי אש אל תוך הקן שלהן, באופן שיגרום להן לאכול אותו בעצמן ולהאכיל בו את המלכות ואת הנמלים החדשות שבוקעות.

    2. כמובן, אפשר לבצע גם הדברה באמצעות ריסוס נגד נמלת האש אבל לרוב מדובר רק בפעולה מקדימה, כזאת שמפחיתה בצורה דרסטית את המספר שלהן בתוך זמן קצר אם הבעיה נמצאת במצב שבו קשה לשלוט בה.

    3. בהמשך אי אפשר להימנע מההדברה שלהן באמצעות גרגירים, ג'ל או פיתיון אחר שיהיה מספיק אטרקטיבי ויגרום לנמלים להכניס אותו בעצמן לתוך הקן שלהן.

     

    למה חשוב לטפל בנמלי האש בצורה מקצועית?

    כדי להבין את החשיבות של טיפול מקצועי בנמלי האש, צריך בראש וראשונה להכיר אותן כדי לדעת במה מדובר.

    לנמלי האש יש שלושה מאפיינים חשובים המשפיעים על האופן שבו אפשר לטפל בהן:

    √ ריבוי מלכות

    בניגוד לנמלים אחרות וחרקים אחרים אשר חיים בתוך קן, לנמלי האש יש יותר ממלכה אחת פעילה בו זמנית. אצל נמלים רגילות, טרמיטים או דבורים, בכל קן יש רק מלכה אחת והיא אחראית להטלת הביצים. מי שלמשל מעוניין לחסל טרמיטים ואת הקן שלהם פשוט צריך לחסל את המלכה. אצל הנמלים האדומות המצב שונה. בכל קן של נמלים כאלה יש כמה וכמה מלכות, כך שלא מספיק לחסל את המלכה וחשוב להגיע לכל שאר המלכות האחרות.

    √ עקשנות

    נמלי אש אדומות הן זן עקשן במיוחד של נמלים. גם אם מזיזים אותן לתקופה מסוימת מאזור המחיה שלהן, הן עושות הכל כדי לחזור לשם. זאת הסיבה שבגללה האחריות על הדברה והרחקה של נמלי אש היא מוגבלת בזמן ויש צורך לחזור מדי פעם על פעולת ההדברה.

    √ תחכום

    נמלי האש הן מתוחכמות ולעיתים מזומנות כשהן חשות בסכנה הן יכולות להעמיד פנים שהן מתות, עד שהסכנה חולפת. לכן, מי שאינו מקצועי עלול לטעות ולחשוב שהצליח, כאשר האמת היא שהנמלים ממשיכות לחיות ולהציק.

    כל הסיבות האלה מובילות למסקנה הברורה – אך ורק הדברה מקצועית יכולה לשים סוף למטרד שקרוי נמלי אש אדומות. הדברה ירוקה באמצעות הדברה פיתיון לנמלי אש היא שיטה מצוינת, אבל חשוב ליישם אותה ביעילות ובמקצועיות. בנוסף, חשוב לבצע פעולות נוספות שימנעו את החדירה של נמלי האש לחצר או לבית.

     

    איך מונעים כניסה של נמלי אש

    ישנם כמה צעדים פשוטים שיכולים למנוע או לכל הפחות להפחית את הסיכויים לחדירה של נמלי אש לבית או לחצר.

    1. בדיקה של צמחים ועציצים: אם אתם קונים צמח חדש או עציץ חדש, חשוב לבדוק היטב על הצמח עצמו ובתוך האדמה שבה הוא שתול. לא אחת קרה שחובבי צמחים הביאו בעצמם את הנמלים הביתה בתוך עציץ.

    2. איטום סדקים וחורים למיניהם: חשוב לבדוק שהקירות של הבית עצמו והרצפה תקינים ואין בהם סדקים או חורים שיאפשרו לנמלים לחדור לתוך הבית. לא בטוח שזה יעצור אותן לגמרי, אבל זה יכול להקטין את החדירה שלהן או לעכב אותה.

    3. טיפולים קבועים: מי שכבר התגלו אצלו נמלי אש, צריך להזמין מעת לעת פעולת הדברה לעסק או לבית, במטרה למנוע את ההתרבות וההשתלטות שלהן על שטחים במבנה או בחצר. מדובר במאבק סיזיפי ומתמשך ולא בפעולה אחת סופית ומוחלטת.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח