ייעוץ חינם

055-970-5872

הדברת חדקונית האורז

הדברת חדקונית האורז במפעל או בבית במחיר משתלם

איך מזהים את חדקונית האורז, האם היא מסוכנת, איך מתבצעת הדברת חדקונית האורז, כמה זה עולה ואיך ניתן למנוע את הימצאותה בבית? המשיכו לקרוא וגלו את כל התשובות לשאלות האלה.

במבט מרחוק, היא אולי נראית לכם כמו סתם נמלה קטנה ולא מזיקה, אך אם תתקרבו אליה אתם תראו שהיא למעשה חיפושית, ולא סתם חיפושית – זוהי חדקונית האורז (Sitophilus oryzae). היא נמשכת לא רק לאורז, כפי ששמה אולי מרמז, אלא לכל סוג של גרעין, כולל חיטה, והיא מצויה בדרך כלל במפעלי מזון ואסמים ובעיקר באזורים חמים. כמובן שתוכלו למצוא אותה גם במסעדות או אפילו בבית אם הגיעה מאריזה נגועה, אך לא משנה איפה היא נמצאת, הדברת חדקונית האורז נדרשת לצורך חיסולה באופן מלא. אנחנו בחברת הדברה סנטר נוכל להגיע אליכם בכל יום ובכל שעה להדברת המזיק הזה, וכל מה שעליכם לעשות כדי לקבל הצעת מחיר משתלמת זה להרים אלינו טלפון. נשמח לענות לשיחתכם ולעמוד לשירותכם.

 

הדברת חדקונית האורז בבית, במפעל או במסעדה
ריסוס נגד חדקונית האורז החל מ-250 ש"ח
אחריות על כל הדברה בכתב
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

הדברת חדקונית האורז

 איך לזהות את חדקונית האורז?

את החדקונית הזו אתם תזהו על פי החדק שיוצא מראשה, כשמהקצה שלו יוצאים שני מחושים עבים שמתעקלים ב-90 מעלות. הצבע של החדקונית הוא אדום כהה, חום או שחור, והיא יכולה להגיע לגודל של 4 מ"מ. ביכולתה לעוף, וכדי להבדיל בינה לבין חדקונית הגרגרים, תוכלו להבחין ב-4 נקודות כהות על הכנפיים שלה.

יתכן שתמצאו גם זחלים של חדקונית האורז, כשצבעם שקוף או לבן וראשם מעט חום או אדמדם. סביר להניח שלא תראו את הביצים של החדקונית, מכיוון שהיא מטילה אותם בתוך הגרגרים שממנה היא ניזונה, ואת החור שהיא יצרה היא אוטמת.

 

ככה נראית חדקונית האורז

חדקונית האורז

 

איך מזהים את חדקונית האורז

 

האם יכולה להופיע חדקונית בפסטה?

יש סוגים רבים ושונים של חדקוניות, וכל אחת מהן נמשכת לפריטי מזון אחרים. החדקונית שנמשכת לאורז מגיעה אליו מכיוון שהוא מאפשר לה להטיל את ביציה בצורה שנכונה עבורה – בתוך הגרגרים. לכן היא לא תסתפק במצע גידול שאינו מאפשר תנאי שכזה, ופסטה לא מושכת אותה מסיבה זו. עם זאת, בהחלט יכולות להופיע חדקוניות אחרות בפסטה שלכם, כמו חדקונית האסמים, שנמשכת בעיקר למוצרים שעשויים מחיטה.

 

מה ההבדל בין חדקונית הקמח לחדקונית האורז?

כשאתם חושבים על חדקונית קמח, אתם למעשה חושבים על חדקונית האסמים, שנוטה להימצא בעיקר במוצרים שמכילים חיטה. יש מספר הבדלים בינה לבין החדקונית שבאורז.

קריטריונים להשוואה חדקוניות האורז חדקוניות האסמים
איך נראית החדקונית צבע חום-אדמדם עם 4 נקודות בהירות על הגב. צבע חום-אדמדם ללא כתמים בהירים.
הנזק שעושה החדקונית פוגעת בעיקר באורז. פוגעת במוצרי חיטה, שעועית, גרעינים וגרעיני פופקורן.
טמפרטורה מועדפת מעדיפה טמפרטורות נמוכות, כשביכולתה לחיות עד כ-100 יום בטמפרטורה של 18 מעלות. מעדיפה טמפרטורות חמות, כשביכולתה לשרוד למשך 7-8 חודשים בטמפרטורה של עד 30 מעלות.

 

חדקונית האורז בבית – האם זה מסוכן?

החדקונית הזו לא מסוכנת באופן ישיר, מכיוון שהיא לא מעבירה מחלות לאדם. עם זאת, היא מציבה סכנות לשאר פריטי המזון שבביתכם, כי היא עלולה לחדור אליהם ולהטיל גם בהם את ביציה. אמנם אין כל סכנה באכילת חדקונית האורז או ביציה בטעות, מכיוון שהבישול של הפריטים שבהם היא נמצאת מחסל אותם, אך כמובן שלא הייתם רוצים לבלוע את החרק הזה. לכן מומלץ לטפל בנגע של חדקוניות האורז ולא לחכות שהבעיה תיפטר מעצמה, כי היא לא. אם יש חרקים באורז הם יגיעו בסופו של דבר למוצרים אחרים, וכך זה ימשיך עד שתזמינו מדביר מומלץ שיטפל בהם.

 

בתמונה ניתן לזהות את החדק שלו

חדקונית האורז במטבח

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    עם זאת, מתלוות אל חדקונית האורז סכנות כלכליות

    אם מדובר במפעל או במחסן תבואה, כמובן שהחדקונית הזו תעשה נזקים כלכליים עצומים. סחורה שלמה שתהיה נגועה תהיה למעשה מבוזבזת לחלוטין אם תשווק, מאחר שיהיה צורך לעשות ריקול למוצרים הנגועים. כדי למנוע את זה צריך להדביר באיוד את הסחורה – ועדיף לעשות את זה כמה שיותר מוקדם. אז האם חדקונית האורז מסוכנת לאדם? לא. האם היא מסוכנת לעסק שלכם? בהחלט, ולכן שווה להשקיע בהדברה במחיר זול כדי להימנע מהפסדים כלכליים גדולים מאוד בהמשך.

     

    זיהוי חדקונית האורז

    זיהוי חרק חדקונית האורז

     

    מה עושים אם יש חדקונית האורז בבית?

    אם בדקתם והוכחתם לעצמכם שאכן יש לכם חדקוניות באורז, עליכם לטפל בבעיה בהקדם, לפני שהן יגיעו לאריזות אורז אחרות. מומלץ לזרוק את כל פריטי המזון הנגועים ולנקות היטב את ארונות המטבח – עם שואב אבק וגם עם חומר ניקוי. אם ראיתם חרק עם חדק בבית זו החדקונית הבוגרת, וכדאי מאוד להיפטר ממנה כדי שלא תטיל ביצים נוספות. חשוב לציין שייתכן כי יהיו ביצים נוספות בארון, וכדאי מאוד להזמין הדברה על מנת לוודא שלא יהיה שום סיכוי שהחדקוניות יבקעו מהן.

     

    איך להיפטר מחדקונית האורז באריזות מזון?

    מאחר שהביצים של החדקונית לא שורדים בתנאי קור קיצוניים, יש טריק ביתי שמסייע לפתור את בעיית מזיקי המזון מבלי לזרוק את האריזה כולה. פשוט צריך להכניס את אריזת המזון למקפיא למשך שבועיים, ולאחר מכן כל החרקים שהיו בה ימותו, כולל אלו שבביצים. נציין עם זאת שהביצים עדיין יהיו באורז, על אף שלא יבקעו לעולם. אם אתם שואלים את עצמכם איך נפטרים מחדקונית האורז באופן מוחלט, לצערנו התשובה היא שאי אפשר לעשות זאת, מאחר שהנקבה מטילה את הביצים בתוך גרגירי האורז ואוטמת אותם. אם אתם חוששים לאכול את האורז עם הביצים, עדיף פשוט שתיפטרו מאריזת המזון.

     

    איך מדבירים את חדקונית האורז?

    אנחנו מספקים נגד חדקונית האורז טיפול שמטרתו היא בין היתר גם למנוע את הופעתה בהמשך. במפעלים ואסמים ההדברה תיעשה בחודשי הקיץ בעזרת איוד, שיהווה את הפתרון הטוב ביותר נגד מזיקים באופן כללי. בחודשי החורף ככל הנראה לא יהיה כל צורך בהדברה, מכיוון שהחיפושית אינה פעילה בעונות הקרות וביציה לא שורדות את הקור. בבתים אנחנו נעשה ריסוס נגד חדקונית האורז, כשמספיק יהיה לרסס את המטבח ואת האזורים שבהם החיפושית עלולה להימצא בו, כמו למשל ארונות המטבח או המגירות.

     

    חדקונית האורז בבית

    חדקונית האורז בבית

     

    כמה עולה הדברה לחדקונית האורז?

    מכיוון שיש מספר דרכים להדביר את החדקונית, קשה לספק מחיר אחיד. העלות להדברה תלויה מאוד באזור שמדבירים ובשיטת ההדברה הנבחרת, כשמחירה מתחיל ב-250 ₪ ויכול להגיע גם ל-800 ₪. הטיפול בחדקונית כולל ניטור של כל אזורי הפעילות של המזיק, חיסול הפריטים הבוגרים, הזחלים וביציהם, ומניעת הימצאותם גם בהמשך. תקבלו מאיתנו אחריות על ההדברה, ואם ימצא סימן נוסף לחדקונית האורז, נגיע מיד להדברה נוספת בחינם.

     

    חרק עם חדק

     

    חדקונית האורז מניעה – טיפים חשובים

    באסמים ומפעלי מזון קשה מאוד למנוע את חדקונית האורז, והדבר הטוב ביותר שניתן לעשות זה לוודא שהאזור מודבר מפניה בכל עונת קיץ שמגיעה. אך יש לא מעט דברים שכדאי לעשות כדי למנוע את הימצאותה בבית – פשוט עקבו אחרי הטיפים הבאים:

    1. בדקו היטב אריזות אורז וחיטה שאתם רוכשים וודאו שאין בהן חורים או חרקים.

    2. שמרו אריזות מזון במקרר, שכן החדקונית אינה שורדת בטמפרטורה של מתחת ל-13 מעלות.

    3. סננו את האורז לפני שאתם מבשלים אותו, ואם הבחנתם בחרקים, הזמינו מיד שירותי הדברה.

    4. אם הבחנתם באריזה נגועה בביתכם, מומלץ להשליך אותה לפח שנמצא מחוץ לבית ולהזמין מדביר.

     

    שאלות ותשובות

    איך מגיעות חדקוניות האורז לבית?

    החדקוניות האלה יכולות באופן תיאורטי להגיע אליכם מבחוץ, למשל מהשכנים שאצלם ישנה נגיעות, אז נדיר מאוד. סביר יותר להניח שקניתם אריזת מזון שהייתה נגועה בהן.

    איך מטפלים בחדקוניות אורז?

    צריך להיפטר מכל פריטי המזון הנגועים, לשאוב את הארונות ולנקות אותם היטב. מומלץ מאוד גם להדביר את הארונות, מאחר שייתכן כי נותרו שם ביצים.

    איך נפטרים מחדקוניות באופן טבעי?

    כדי לדחות חדקוניות מארונות המטבח שלכם הניחו בהם תבלינים כמו ציפורן ועלי דפנה. אפשר לשים אותם גם בתוך אריזות מזון שאתם מאחסנים בהם אורז כדי להגן עליו מפני המזיקים.

    כמה זמן יכולות לשרוד חדקוניות האורז ללא מזון?

    החדקוניות האלה חיות למשך 7-8 חודשים, וללא מזון הן יכולות לשרוד כחודש. הן אמנם לא מסוגלות לעוף כדי למצוא מזון, אך הן יכולות לעבור מרחקים גדולים מאוד בהליכה.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח