ייעוץ חינם

055-970-5872

קקי של עכבר או חולדה

קקי של עכבר או חולדה – איך מבדילים ומה עושים?

איך מזהים קקי של עכבר וקקי של חולדה וכיצד מומלץ לנקות אותם? בואו לגלות את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

אם אתם מוצאים גללים של מכרסם בביתכם, זה לא סימן טוב. זה אומר שיש אצלכם עכברים או חולדות, והם לא ייעלמו עד אשר תיפטרו מהם בעזרת מדביר מומלץ. עם זאת, הגללים בהחלט יכולים לעזור להבין מול איזה מכרסם מתמודדים, כמה ממנו מסתובבים בביתכם ואפילו היכן מומלץ לחפש עוד גללים ואת המכרסם עצמו. אז אם מצאתם בביתכם מה שנראה לכם כמו קקי של עכבר או של חולדה, עקבו אחרי המדריך הבא וגלו מה עליכם לעשות.

 

מצאתם בבית גללים של מכרסמים?
לוכד מוסמך כבר בדרך אליכם
זיהוי קקי של עכבר או חולדה דרך הוואטסאפ
לזיהוי גללים מיידי לחצו כאן
אחריות על כל לכידה והדברה בכתב
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

קקי של עכבר או חולדה

 

סימני זיהוי גללים של עכבר

אם מצאתם גללים בביתכם, סביר להניח שהם שייכים לעכבר, שכן המזיק הזה נפוץ מאוד בבתים בישראל. בעוד שהגללים קטנים, קל מאוד לזהות ולמצוא אותם, כי הם בדרך כלל מגיעים בקבוצות, שכן עכברים עושים את צרכיהם כ-50 פעמים ביום ואף יותר.

צבע וגודל הגללים: גללים של עכבר הם בעלי צבע שחור או חום, והם נראים כמו גרגרים שקטנים יותר מגרגר אורז, כשגודלם נע בין 3-6 מ"מ.

מיקום הגללים: בדרך כלל תמצאו את הגללים באזורים שבהם מסתובבים העכברים, ומאחר שהם קטנטנים ויכולים להגיע למקומות רבים וצרים, סביר להניח שהם יהיו מתחת ומאחורי המקרר, התנור וכדומה. לכן חשוב מאוד שתנקו היטב את רצפת המטבח, כי פירורים שמצויים עליה הן מה שמושך את העכברים.

האם הגללים מסוכנים: כן. גללי עכבר עלולים לסכן את בריאותכם, בנוסף להיותם מטרד אסתטי שלא נעים כלל בלשון המעטה.

מה לעשות: חובה ללכוד את העכברים במהרה, מכיוון שהם מתרבים במהירות מסחררת. הדרך המומלצת לעשות זאת היא בעזרת מלכודות הומאניות, אותן יש להציב מאחורי המקרר. אם יש כמות גדולה מאוד של צואת עכברים, זה סימן לכך שיש הרבה מהם, ונדרשת מומחיות של לוכד עכברים מומלץ כדי ללכוד את כולם.

 

ככה נראים גללים של עכברים

קקי של עכבר

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    סימני זיהוי קקי של חולדה

    הצואה של החולדה דומה מאוד לזו של עכבר, אולם היא גדולה הרבה יותר, וסביר להניח שתראו פחות ממנה מכיוון שהחולדות עושות פחות צרכים מאשר העכברים.

    צבע וגודל הגללים: גודל קקי של חולדה יכול לנוע בין 6-20 מ"מ, וזה נראה כמו גרגר אורז גדול וחום.

    מיקום הגללים: שלא כמו צואת העכברים, הצואה של החולדות לא תופיע בקבוצות, אלא תראו גללים בודדים שמפוזרים באזורים שונים ברחבי הבית, לרבות האזורים שבהם הן ניזונות.

    האם הגללים מסוכנים: צואה של חולדה יכולה להיות מסוכנת מאוד אם לא נפטרים ממנה בזמן – עוד כשהיא טרייה. יש בה שלל בקטריות ווירוסים שמעבירים מחלות לאדם, וכשהצואה מתייבשת ומתפוררת, היא עלולה להעלות חלקיקים לאוויר, שיגיעו לגופכם דרך הנשימה. בנוסף, הצואה מזהמת כל פריט מזון שהיא באה איתו במגע.

    מה לעשות: אם יש בביתכם גללים של חולדה מומלץ מאוד לפנות ללוכד חולדות בהקדם על מנת שיוכל להיפטר מהן. ניסיון ללכוד את החולדות ככל הנראה ייכשל, ומדביר מוסמך יוכל להציב תיבות האכלה עם רעלים שיסייעו להיפטר מהחולדות תוך שבוע לכל היותר.

     

    גללים של חולדה בארון מטבח מתחת לכיור

    גללים של חולדה במטבח

     

    תמונה של גללי חולדה צעירה

    קקי של חולדה צעירה

     

    האם גללי חולדה עושים ריח בבית?

    לצואה של החולדות אכן יש ריח רע, אך סביר להניח שתבחינו יותר בריח של השתן שלהן, שחזק הרבה יותר. אם מצאתם גללים בטוח יש גם שתן בסביבה, והריח שאתם מריחים הוא ככל הנראה שלו. אף על פי כן, מומלץ שלא להתקרב יותר מדי אל צואת חולדה כדי לוודא האם הריח מגיע משתן או מצואה – זה גם לא כל כך משנה. צריך להעיף מהבית את החולדות כדי שלא יהיה יותר שתן או גללים. השירות שלנו כולל גם ניקיון של הגללים והשתן, יחד עם חיטוי לאזור שבו הם נמצאו.

     

    צואת חולדה בבית

    קקי של חולדה

     

    איפה לחפש קקי של עכברוש בחוץ?

    גם אם מצאתם את הגללים בתוך הבית, יתכן שהעכברוש מגיע לשם רק כדי לאכול, והוא בוחר להסתתר איפשהו בחוץ.

    לכן אם לא הצלחתם למצוא אותו בבית, מומלץ לחפש אותו ואת הגללים שלו גם במקומות האלה בחוץ:

    מתחת לדק – בדקו שאין נזק בקצוות ובפינות של הדק. יתכן שהעכברוש ניסה לכרסם שם כדי להיכנס מתחתיו, ושם תמצאו את הגללים.

    √ מחסן חיצוני – אם מדובר במבנה קל כדאי מאוד לבדוק שגם בו אין חורים. מומלץ לחפש גם מחילות סביבו. בתוכו תמצאו גללים.

    √ חנייה – בדקו האם יש סדקים במשקופי הדלת שבין החנייה לבית. אם יש לכם הרבה פריטים שאתם מאחסנים בחנייה, מומלץ לחפש גם תחתם – שם יהיו גללים.

    √ פח קומפוסט – ערימות קומפוסט הן גן עדן בשביל מכרסמים, לכן יתכן שתמצאו צואה של עכברים בסביבתם. בדקו שבמכסה או בפח עצמו אין חורים.

    √ צמחייה – חפשו חורי מחילות בין עצים ולצד שורשי שיחים, או במקומות שבהם יש צמחייה גבוהה. יהיה לכם קשה למצוא שם גללים, אך תוכלו לנסות.

    √ צינורות ניקוז – חפשו צינורות ניקוז פתוחים בגינה ובדקו שאין שם עכברושים או גללים. על הדרך כדאי לוודא שאין נזילה סמויה בצנרת שמושכת מכרסמים.

     

    איך כדאי לנקות צואה של עכבר או חולדה?

    חשוב לציין שכשאתם מנקים את הצואה של העכברים והחולדות, אסור לטאטא או לשאוב אותה, מכיוון שזה עלול לפזר חלקיקים שלה באוויר, מה שיסכן אתכם במחלות. בנוסף, סביר להניח שיש גם שתן באזור שבו מצאתם קקי של עכבר, וגם אותו צריך לנקות.

    1. עטו כפפות ומומלץ אף לעטות מסיכה על הפנים.

    2. רססו את השתן והגללים עם תערובת של אקונומיקה ומים ביחס של 1:10 לטובת המים, והשאירו אותה שם למשך 5 דקות.

    3. כדי לאסוף קקי של חולדה או עכבר, השתמשו במגבת נייר, איתה תוכלו גם לנקות את תערובת החיטוי שריססתם.

    4. אחרי שהסרתם את כל הגללים והשתן, חטאו כל חפץ שייתכן כי בא איתם במגע.

    מומלץ בנוסף לשטוף את הרצפה באותה תערובת אקונומיקה שהכנתם. אם הגללים נמצאו על הספה או על השטיח, כדאי לנקות אותם עם שמפו לשטיחים וריפודים. אם הגללים נמצאו על בגדים או מצעים, יש לשטוף אותם במכונת כביסה על חום גבוה ככל האפשר. שימו לב כי כדאי מאוד להשאיר משימות שכאלה לחברת הדברה מקצועית על מנת לא לסכן את בריאותכם שלא לצורך.

     

    הרבה קקי של עכבר בבית זו בעיה רצינית

    אם מצאתם כמות קטנה של צואה, זה סימן לכך שככל הנראה יש אצלכם רק עכבר אחד או שניים.

    עם זאת, אם אתם סובלים מכמויות גדולות של צואה שצצות מדי יום, זה סימן לבעיה רצינית ולכך שיש הרבה עכברים בביתכם. הם כנראה כבר הספיקו להתרבות, וככל שיש יותר מהם תראו יותר קקי של עכברים בבית.

    במקרה שכזה אין לאן לברוח – חובה להזמין לוכד עכברים שיטפל בבעיה לפני שהיא תחמיר. אצלנו ההצלחה מובטחת, כשאתם מקבלים דרכנו אחריות למשך חודש שלם – עד שנדע ב-100% שאין עוד עכברים בבית.

     

    שאלות ותשובות נפוצות בנושא של צואת עכברים וחולדות

    כמה זמן צואת מכרסמים נשארת מסוכנת?

    הנגיפים שבצואה יהיו מדבקים למשך 2-3 ימים בטמפרטורת החדר. חשיפה לשמש תפחית את הזמן הזה, אך טמפרטורה קרה תגביר אותו.

    איך לדעת מה גילם של הגללים שמצאתי?

    גללים טריים יהיו בוהקים ולחים. גללים ישנים יהיו בעלי צבע דהוי ומתפוררים. כשהגללים מתיישנים הם כבר לא נחשבים מסוכנים, אך עדיין צריך להיזהר כשמנקים אותם.

    האם אפשר להיות חולים מלנקות צואת מכרסמים?

    הווירוסים שנמצאים בצואה של החולדות והעכברים עלולים לזהם את האוויר שאתם נושמים. אם תנקו עם מטאטא למשל ויעלה למעלה אבק, תוכלו לנשום אותו ולחלות.

    האם אפשר לשאוב צואה של מכרסמים?

    אל תשאבו ואל תטאטאו את הגללים שמצאתם! זה יסכן אתכם בשאיפת אבק מזוהם. צריך קודם כל לחטא את המקום עם אקונומיקה ולאחר מכן לנקות אותו עם מגבת נייר.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח