ייעוץ חינם

055-970-5872

תיקן גרמני או אמריקאי

מה ההבדל בין תיקן גרמני לתיקן אמריקאי?

כמעט כולם עושים את אותו הדבר כשהם רואים ג'וק בבית – הם מיד לוקחים נעל ומועכים אותו, או מנסים לרסס עם תרסיס הדברה ביתי וחשים גאים שפתרו את הבעיה. עם זאת, הבעיה כלל לא נפתרה באמת, כי במקרה הטוב נפטרתם מג'וק אחד מבין עשרות שחיים בביתכם, ובמקרה הרע זה היה תיקן גרמני ולא אמריקאי, ונגדו ההדברה הביתית שלכם לא תעזור בכלל. ובכל זאת, אם אתם מעדיפים להיפטר מהג'וקים בכוחות עצמכם, חשוב שתדעו להבדיל בין האמריקאים שיתכן כי תצליחו לחסל לבין הגרמנים שיחייבו טיפול של מדביר מקצועי.

לא מכירים את ההבדלים בין תיקן גרמני לאמריקאי?
שלחו לנו תמונה לזיהוי ג'וקים – לחצו כאן
מענה בווצאפ תוך דקות ספורות

 

מה ההבדל בין תיקן גרמני לתיקן אמריקאי

 

תיקן גרמני או אמריקאי איך הם נראים?

התיקן האמריקאי הוא הגדול מבין השניים, כשאורכו הוא בין 4-5 ס"מ והוא האחד שאתם ככל הנראה מדמיינים כשאתם חושבים על ג'וק. לעומתו, אורך גופו של התיקן הגרמני הוא רק כ-1.5 ס"מ, והוא ג'וק קטנטן אך בהחלט בולט לעין – אי אפשר לפספס אותו. יש הבדל גם בצבע של שני הג'וקים, כשהתיקן הגרמני הוא חום-אדמדם עם נגיעות זהובות, בעוד שהתיקן הגרמני הוא חום, ועל גבו עוברים שני פסים שחורים. אם הג'וק מתעופף, זה בוודאות תיקן אמריקאי, מאחר שהגרמני לא יכול לעוף על אף שיש לו כנפיים.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    איפה מסתתרים תיקנים אמריקאים וגרמניים?

    נתחיל עם תיקן גרמני; תמצאו אותו לרוב מחוץ לבית, כשהוא מחפש בעיקר אזורים חמימים וכמובן מזון. אם תמצאו אותו בתוך הבית, הוא ככל הנראה יהיה במקום לח וחשוך, למשל:

    √ עליית גג

    √ מרתף

    √ חריצים בקירות

    √ חדר כביסה

    √ מרתף

    √ שירותים ואמבטיה

     

    התיקן הגרמני לעומת זאת הוא מזיק שחי כמעט באופן בלעדי בתוך הבית, והוא נמשך לחום ולאזורים מבודדים שאליהם הוא יכול לחדור, כמו למשל:

    √ קצוות של שיש

    √ חללים סביב צנרת

    √ מאחורי ומתחת לארונות מטבח

    √ מאחורי ומתחת למכשירי חשמל

    √ בתוך מכשירי חשמל (מיקרוגל, תנור, טוסטר אובן, תמי 4, מכונת קפה וכדומה).

    סביר יותר להניח שתיתקלו במזיקים האלה בלילה, כשכל האורות בבית כבויים וכשתדליקו אותם לפתע ותגלו את הג'וקים מסתובבים לכם בין הרגליים.

     

    הבדלים התנהגותיים בין תיקן גרמני ואמריקאי

    ההבדל העיקרי בין שני התיקנים האלה הוא במערכת הרבייה שלהם. נקבת התיקן הגרמני יכולה לסחוב בתיק שלה בין 160-300 תיקנים צעירים בבת אחת, ותוך שנה היא יכולה להביא 30,000 צאצאים לעולם. נקבת התיקן האמריקאי הרבה פחות "פעילה" מהבחינה הזו, והיא מייצרת רק כ-800 צאצאים בשנה. לא מפתיע אם כן לגלות שנגיעות של תיקן גרמני חמורה הרבה יותר מנגיעות של תיקן אמריקאי, ואתם תראו את זה בעצמכם. התיקנים הגרמניים צצים בכמויות הרבה יותר גדולות, וקצב הרבייה המהיר שלהם מקשה מאוד על הדברתם.

     

    שיטות הדברה נגד תיקן אמריקאי וגרמני

    כפי שהבנתם עד עכשיו, התיקנים הגרמניים מהווים בעיה חמורה הרבה יותר מאשר תיקנים אמריקאים. למעשה, הם עושים גם לא מעט בעיות למדבירים, משום שקשה מאוד להדביר אותם ואי אפשר לעשות זאת בעזרת ריסוס. לעומתם, התיקנים האמריקאים פגיעים מאוד לריסוס ואפשר להשמיד אותם בטיפול אחד מהיר.

    אז מה כן אפשר לעשות נגד תיקנים גרמניים? ובכן, מאחר שהם נמשכים לעמילן תירס, מדבירים משתמשים בפיתיונות ג'ל שמכילים רעל שקוטל את התיקנים הגרמניים אחרי שהם ניזונים מהם. הפתרון הזה עם זאת לא מסייע להיפטר מהצאצאים הקטנטנים, ואותם תופסים בעזרת מלכודות דבק שמציבים באזורים אסטרטגיים.

     

    יש לכם תיקן גרמני או אמריקאי בבית זה מה שאתם צריכים לעשות

    אם ראיתם תיקן גרמני או אמריקאי אחד או שתיים שמתאימים לתיאור של התיקן האמריקאי, אתם יכולים תחילה למעוך הכפכף, ולאחר מכן לנקות את הבית היטב כדי לוודא שלא תהיה לג'וקים עוד סיבה להגיע. אם אתם גרים בבניין כדאי מאוד לנקות גם את חדר המדרגות, ואם אתם גרים בבית פרטי כדאי לוודא שהפחים שבחוץ סגורים היטב ורחוקים מספיק מהבית כדי לא למשוך אליו מזיקים. אם התיקנים ממשיכים להגיע, אתם צריכים להזמין הדברת ג'וקים מקצועית.

    אם זיהיתם את התיקן הגרמני, עליכם להזמין הדברה כמה שיותר מהר, מכיוון שהבעיה לא תיפתר מעצמה ואף תחמיר עם הזמן. כאמור, אי אפשר להדביר את המזיקים האלה בריסוס, לכן אין באמת משהו שתוכלו לעשות נגדם. רק מדביר מוסמך יוכל לטפל בהם ולוודא שלא יחזרו בשנית.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח