ייעוץ חינם

055-970-5872

איך להרוג חולדה

איך להרוג חולדה בבית – כל הדרכים להיפטר מחולדות

חולדות מגיעות אל הבתים שלנו בחיפוש אחר מזון ומחסה. אם יש לכם חולדות בבית, סביר להניח שתרצו בעיקר להיפטר מהן – ומהר. בניגוד למזיקים אחרים (כמו נחשים, למשל) החולדות אינן נחשבות לחיות מוגנות, ולכן מותר להרוג אותן על פי החוק. השיטות להרוג חולדות נעות בין שימוש מבוקר ברעל, לבין סוגים שונים של מלכודות – חלקן נחשבות להומניות, ואחרות פחות. אז איך להרוג חולדה, ומה חשוב לדעת? את כל התשובות תוכלו למצוא כאן.

 

פתאום צצה לכם חולדה בבית?
איך הורגים אותה? עם או בלי רעל?
מפחדים מחולדות?
לחצו כאן ודברו איתנו בווצאפ

שירות בפריסה ארצית רחבה 24/7

לקבלת הצעת מחיר חייגו:
055-970-5872

איך להרוג חולדה בבית

 

איך אפשר להיפטר מחולדות בבית?

אלו הן הדרכים האפקטיביות ביותר להיפטר מחולדות בבית:

√ מלכודות קפיץ: הדרך הפשוטה ביותר להרוג חולדה היא באמצעות מלכודת קפיץ. מלכודות קפיץ ננעלות על החולדה והורגות אותה במקום וללא סבל מיותר. מלכודת קפיץ נחשבת לדרך יעילה ואפקטיבית, המתאימה לפשיטה של חולדות בקנה מידה קטן-בינוני.

√ מלכודות דבק: דרך נוספת ללכוד חולדות היא באמצעות מלכודות דבק. החולדה נדבקת אל המלכודת, אך לא הורגת אותה. את החלק של ההריגה תצטרכו לבצע בעצמכם. במקרים אחרים, החולדה מתה לאט ובייסורים בעקבות תשישות, רעב וצמא. בשנת 2021, המשרד להגנת הסביבה פתח בקמפיין נגד השימוש במלכודות דבק, הגורמות למוות מייסר שלא לצורך. בעיה נוספת עם מלכודות דבק הן שגם ציפורים, גורי חתולים וחיות קטנות אחרות עלולות להילכד בהן.

√ מלכודת כלוב: מלכודת כלוב היא מלכודת הומנית שלוכדת את החולדות בלי להרוג או לפצוע אותן. זוהי מלכודת חזקה, עמידה ויעילה. לאחר שהחולדה נלכדת, ניתן לשחרר אותה הרחק מהבית ללא פגע.

√ תיבות האכלה: תיבות האכלה הן מלכודות שבתוכן יש רעל עכברים. למרות שניתן לרכוש מלכודות כאלו באופן פרטי, את השימוש בהן עדיף להשאיר לחברת הדברה מנוסה בתחום. התיבות מכילות רעלים שבשימוש לא נכון עלולים לפגוע בחיות מחמד או בילדים.

 

איך להרוג חולדה בלי רעל? הדברת חולדות ללא רעלים

גם אם החלטתם להרוג את החולדות, אין סיבה שתסתבכו עם חומרים רעילים שעלולים לסכן את בני הבית. השיטה היעילה ביותר להרוג חולדות ללא רעל היא מלכודות קפיץ ובהן פיתיון. את המלכודות תוכלו לרכוש באופן עצמאי, בעלות זולה יחסית. את המלכודות יש להציב בסמוך לקירות הבית, משום שעכברים נוטים ללכת בצמוד לקירות. דרך נוספת להיפטר מחולדות היא לאמץ חתול. אז אם תמיד רציתם חתול, עכשיו יש לכם תירוץ.

 

איך ואיפה לשחרר את החולדות כשלא רוצים להרוג אותן?

אם החלטתם לבחור בשיטה ההומנית – ללכוד את החולדות, ולא להרוג אותן – תמיד אפשר לשחרר אותן בטבע. מומלץ לשחרר את החולדות במרחק של 700 מטר מהבית לכל הפחות, כדי להבטיח שהן לא ישובו. רצוי לשחרר את החולדות במרחב של טבע עם שיחים וצמחיה, שישמשו להן כמחסה.

אם כל ההתעסקות הזאת נשמעת לכם מורכבת או בלתי-נעימה, אל דאגה – אנחנו בחברת הדבר הסנטר מתמחים בלכידת חולדות מכל הסוגים, במחירים משתלמים ובמקצועיות ללא פשרות.

 

שאלות ותשובות

האם חולדות מסוכנות?

כן, חולדות עלולות להעביר מחלות לבני אדם, אבל הסיכוי לכך הוא נמוך. כמו כן, חולדה שמרגישה מאוימת עלולה לנשוך.

האם חולדה היא חיה מוגנת בישראל?

חולדה לא נחשבת לחיה מוגנת, ומותר להרוג אותה על פי החוק.

כמה עולה הדברת חולדות?

מחיר הדברת חולדות נע בין 250-700 ₪ בממוצע. המחיר כולל את הביקור הראשון להצבת המלכודות, וביקור נוסף לאיסוף וסילוק החולדות שנלכדו.

האם חולדות יכולות לחזור לבית שלי גם אחרי שמרחיקים אותן?

כן, לחולדות יש חוש ריח מפותח והן עלולות לחזור אם תשחררו אותן קרוב מדי לבית. ההמלצה היא לשחרר את החולדות שנלכדו במרחק של 700 מטר לפחות מהבית.

נכתב על ידי
דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח