ייעוץ חינם

055-970-5872

חרקים קטנים מאוד בבית

חרקים קטנים מאוד בבית על הקירות אפשר להדביר גם מהיום להיום!

הופעת חרקים ברחבי הבית פוגעת בתחושת הביטחון האישי ועלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים לרהיטים, לרכוש ולתשתיות. אבל האמת היא שלא חייבים להסכים ללכת לישון איתם בלילה ולקום איתם בבוקר: רק יוצרים קשר עם חברת הדברה סנטר ומקבלים הזדמנות לתאם שירות מקצועי של הדברת חרקים קטנים על הקירות בהתראה קצרה ובפריסה ארצית רחבה. אנחנו מחכים לך!

 

לא יודעים איזה חרק קטן יש לכם בבית?
שלחו תמונה לזיהוי חרקים קטנים – לחצו כאן
טיפול בנמלים, ג'וקים, פשפשים קטנים ועוד
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

חרקים קטנים על הקירות

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    הבדלים בין חרקים קטנים מאוד בבית

    זיהוי נכון של החרקים הוא תנאי להדברה אפקטיבית. את הזיהוי יכול לבצע מדביר מורשה כשהוא מגיע, אך ניתן גם לעדכן אותו מראש ולחסוך זמן. הנה למשל כמה פרמטרים שמייצגים את ההבדלים בין סוגים שונים של חרקים קטנים על הקיר או במקומות אחרים בבית:

    צבע ומראה חיצוני התנהגות ומיקום מזון סוג משוער
    חרקים קטנים שחורים עם צורת גוף אליפטית, גודל של 3-5 מ"מ ועד 1 ס"מ מסתתרים במזרונים, מתגי אור, שטיחים טפטים מתקלפים ומסגרות של תמונות ובעיקר בחדרי שינה ניזונים מדם והופכים להיות שחורים יותר ככל שגופם רווי יתור פשפש המיטה
    חרקים קטנים חומים באורך של מקסימום 2 ס"מ נמצאים במטבחים תעשייתיים אבל גם בבתים פרטיים ובעיקר ליד מכשירי מים, בתוך המדיח או התנור ומאחורי המקרר נמשך לתירס אבל ניזון כמעט מהכל, כולל זבל ואשפה. נחשב מפגע תעבורתי כי הוא מעביר מחלות וזיהומים תיקן גרמני
    חרקים קטנים אדומים בגודל של 1-1.5 מ"מ מתרבים ומתפשטים למקומות חדשים במהירות ובקלות. עקיצות כואבות שמשאירות צריבה נקודתית. נוטים ללכת בשורה לאורך פאנלים בתוך הבית, סביבו ובפתחים אוכלת פגרים וניזונה מכל מזון זמין בבית או בחוץ נמלת האש הקטנה
    חרקים קטנים שקופים בגודל של 1-10 מ"מ, נראים כמו נימפות של פשפשי מיטה ובגוונים שקופים, לבן, אפור או חום מתרבים בתנאי לחות ונמצאים בעיקר מאחורי טפטים, על רהיטים או בתוך מסילות של חלונות ניזונים מעובש או מדבק עמילני חשוף שכורכים איתו ספרים פסוקאים (מכונים גם "כיני ספרים")

     

    איך חרקים קטנים קופצים כמו פשפשים מגיעים לקיר בתוך הבית?

    החרקים שקופצים דורשים התייחסות נפרדת. היות ורוב הסיכויים שמדובר על פשפשים, צריך לזכור שהם נמצאים בדרך כלל מחוץ לבית, בחלקת דשא או באדמה. מנגד, הם כן עלולים לחדור הביתה על גבי חיית המחמד או סוליות הנעליים ואז גם נמצא אותם על הקירות והרצפה.

    הסימנים המעידים על כך שהחרקים הקטנים הקופצים הם אכן פשפשים הם לכלוך שחור קטן במקום המרבץ של חיית המחמד. אם מצליחים לראות אותם בעיניים, אמורים לזהות אותם קופצים עד לגובה של 30 ס"מ – נתון מדהים בהתחשב בעובדה שגודל הגוף הממוצע שלהם הוא כ-1-1.5 מ"מ בלבד.

     

    הדברת חרקים קטנים מעופפים (שחורים או חומים)

    רוב החרקים הקטנים שמופיעים על הקיר אבל מעופפים לשאר רחבי הבית הם כנראה זבובים. את כל סוגי הזבובים רצוי להדביר בצורה מקצועית ולא להסתפק בניסיון לחסל אותם אחד-אחד לבד, כי הם מתרבים מהר ובמקומות נסתרים כמו ביובים. בנוסף, מדביר מורשה יכול לאפיין את ההבדלים בין סוגי הזבובים שכרגע נראים לכם אותו דבר כי הם מאוד קטנים ויכולת התעופה מקשה על הזיהוי שלהם:

    √ זבובי פירות

    √ יבחושים

    √ זבובי פירדיה

    √ יתושעשים

    אם מדובר על זבוב החול שהוא קטן, בהיר, שעיר ועם רגליים ארוכות, מומלץ להדביר אותו עם חומרים כגון רספונסר שאותו מיישמים על האזור הנגוע ובקירות סמוכים. אם מדביר מומלץ יזהה את זבוב הבית בגלל הצבע האפור, העיניים החומות-אדומות והפס הכהה לאורך הבטן – הפתרון יהיה פיתיונות או תרסיסים כמו באנג'י ומאסטר פליי שמתאפיינים בזמן השפעה ממושך.

     

    חרק קטן שחור בבית – אל תקפצו לביקור

    שעת ערב מאוחרת ואתם נכנסים למיטה, מדליקים את מנורת הלילה הקטנה ושולפים ספר טוב מהמגירה. אם לרגע חשבתם שזו הולכת להיות סיומת נעימה ליום ארוך, אתם מגלים סביבכם חרק שחור קטן מעופף שלא משחרר מעמודי הספר. ברגע אחד אתם מכבים את האור ונדמה שהחרק נעלם. מה זה חרקים שחורים קטנים ולמה הם קופצים לבקר? יש כמה סוגים של מעופפים קטנים בחדרי הבית. חלקם אכן נצמדים לאור כמו מנורה או מסכים, וחלקם אוהבים לבלות במקומות לחים. הם קטנים ומציקים, חלקם גם מזיקים. אז איך אפשר להעיף אותם מחיינו?

     

    חרק שחור קטן קופץ – איך נדע אם זה פרעוש או קפצזנב?

    אתם מזהים חרק קטן שחור שמקפץ לו בגינה. אך איך תדעו לזהות אם זה פרעוש או קפצזנב? ישנם כמה סימנים המבדילים בין השניים וכך תדעו איך להיפטר מהם בצורה נכונה.

    מאפיינים פרעוש קפצזנב
    מראה גודלם נע בין 1-5 מ"מ, יש להם רגליים קטנות, צבעם שחור קטן מאוד, כ2מ"מ ללא כנפיים בבגרותו הופך לצבע שחור
    אזור שהייה מיטות, ספות, כל אזור השהייה של חיות המחמד, שטיחים, גינות אדמה, אזורים לחים, מטבח, מרתף, אזור של צמחים בבית, גינות
    נזקים עוקצים בעלי חיים, עוקצים בני אדם וניזונים מדם. יכולים להעביר מחלות או אלרגיה אינם עוקצים בני אדם ואינם מעבירים מחלות. לגרום לנזקים קטנים לצמחייה
    הימנעות ניקיון האזור, להרתיח במכונת כביסה מצעים ואזור המרבץ של בע"ח, פינוי אשפה והזמנת מדביר מקצועי אין אפשרות להיפטר מהם לבד אלא ע"י הזמנת מדביר מקצועי שיודע לזהות קפצזנב ולהדביר אותו

     

    איך מדבירים חרקים קטנים במטבח?

    חרקים קטנים עלולים להופיע בכל רחבי הבית. מבחינה תברואתית והיגיינית, הבעיה היא עם חרקים שמופיעים על השיש, באזור המטבח או בפינת האוכל. בנוסף, צריך לבצע הדברה מקצועית של חרקים קטנים בארונות מטבח כי אחרת החומרים הכימיים בעצמם עלולים לגרום נזק בלתי רצוי.

    מדיבר מוסמך יכול להשמיד חרקים קטנים שנמצאים במטבח עם חומרים המבוססים על אבקת אגיטה. אחרי שמערבבים את האבקה עם מים עד שנוצרת תמיסה, מברישים אותה על משטחים שאין איתם מגע קבוע – כמו המדפים הגבוהים במטבח או החלק העליון של הדלתות. התוצאה היא יעילות גבוהה לטווח של עד 8 שבועות והדברה גם של זבובים וגם של תיקן גרמני, נמלת האש הקטנה או פסוקאים על הקירות.

    עם זאת, יש לזכור שהתמיסה מסוכנת במגע עם העור. אם מזהים את החרקים על הקירות במטבח, צריך להרחיק ילדים מהמשטחים שהוברשו ולאחר מכן להימנע מניקוי שלהם לכל אורך התקופה שבה החומרים פעילים.

     

    איך מדבירים חרקים קטנים במזווה?

    החרקים שמוצאים מקום מסתור ומזון במזווה מכונים "מזיקי מזון". לרוב הם מגיעים ממשפחת העשים והחיפושיות, כאשר ההתנהגות האופיינית שלהם היא פגיעה גם במזון מאוחסן. כמו כן, חלק מהחרקים שיש על הקירות ליד או בתוך המזווה שלכם מגיעים לשם בוגרים – אבל חלקם מגיעים עם המזון מהשדה או מהסופר ורק אז משלימים אצלכם את המעבר מביצה, זחל/נימפה, גולם ובוגר

    חרקים קטנים שנמצאים במזווה גורמים נזק ישיר כי הם ניזונים מזרעים ונזק עקיף כי הם מונעים את השימוש במאכלים. במקביל, חשוב להדביר חרקים כאלה כי הנוכחות שלהם במזון גורמת להעלאת אחוזי הלחות ולהופעת עובש ופגיעות נוספות.

    בשביל להדביר אותם, נפטרים קודם כל מהמזון הנגוע. לאחר מכן, המדביר מנקה את המזווה ואת נקודת החיבור בין התקרה לקיר. בשלב הבא, מפזרים מלכודות ניטור ייעודיות. אם הבעיה לא נפטרת תוך שבוע – צריך לחזור עליה שנית וביסודיות. במידה וגם זה לא מועיל, המדביר יכול לבצע ריסוס ולהשמיד אותם סופית.

     

    למה מופיעים חרקים קטנים בשירותים?

    חדרי שירותים, מקלחת וחדרי שירות עם מכונת כביסה או מייבש נוטים לצבור לחות ולכן למשוך אליהם סוגים שונים של חרקים קטנים שנוטים לטייל על הקירות ועל הרצפה. ספציפית בחדרי שירותים, כנראה שמדובר על קפזנבאים: חרקים באורך של עד 6 מ"מ שמסוגלים לכווץ את גופם ב-30% לאחר השלת העור.

    קפזנבאים מצויים בחדרי שירותים בעיקר כאשר מזג האוויר מתחלף ומתחמם. החום מגביר את קצב חילוף החומרים ומצריך מהם יותר אנרגיה, אז הם משילים את העור. למרות שהם מזיקים רק לצמחים, חשוב להזמין מדביר מורשה כדי לוודא שלא מדובר על פשפשים ועל מנת להרחיק אותם מהבית.

     

    מה משפיע על הדברת חרקים קטנים על הקירות מחיר ועלויות?

    כל סוג של חרק דורש התמודדות מעט שונה מצד המדבירים. טווח המחירים עומד על 250-600 ש"ח, אבל יש שורה ארוכה יחסית של פרמטרים שמשפיעים עליו: החל מגודל השטח במ"ר שאותו רוצים להדביר, דרך מורכבות הפרויקט ועד מידת הדחיפות.

    הדברת פרעושים או פסוקאים תעלה למשל 300-650 ש"ח, לעומת הדברת זבובים שהמחיר הממוצע שלה בבית עם 3-5 חדרים הוא 250-550 ש"ח. בשביל להדביר את פשפש המיטה נשלם החל מ-500 ש"ח לחדר והדברת תיקן גרמני או נמלת אש תעלה 250-650 ש"ח.

     

    שאלות ותשובות על חרקים שחורים או חומים על הקיר

    למה חרקים מסוג זה נצמדים למסכים, פנסים ומקורות אור?

    חרקים כאלה צריכים טמפרטורה גבוהה כדי להתקיים, לכן בשעות ערב הם מתקבצים סביב תאורה מלאכותית.

    איך נפטרים מחרקים קטנים במטבח?

    בגלל רגישות ומורכבות האזור, הדרך היעילה ביותר היא להזמין מדביר מקצועי.

    מה הסיבה שאני מוצא חרקים קטנים שחורים במקלחת?

    חדרים הנוטים לצבור לחות מושכים אליהם חרקים מסוג זה.

    האם אפשר להדביר את החרקים עם חומר הדברה נגד זבובים?

    תרסיס זה אינו מתאים או יעיל נגד חרקים שחורים מעופפים.