ייעוץ חינם

055-970-5872

עכבר או חולדה מה ההבדל

מה ההבדל בין עכבר לחולדה – מדריך לזיהוי המכרסמים שבבית

האם יש הבדל בין עכברים לבין חולדות, איך מזהים את כל אחד מהמכרסמים, מה מייחד כל אחד מהם, איך מבדילים ביניהם על פי הגללים שלהם והאם קיים הבדל גם בין חולדה לבין עכברוש? על כל השאלות האלה, כולל מה ההבדל בין חולדה לעכבר, תקבלו כבר עכשיו מענה.

עכברים וחולדות הם מכרסמים שנראים די דומים, אולם האחד מהם גדול באופן בולט מהשני. החולדות גדולות וכבדות יותר, ואילו העכברים קלים ודקיקים יותר, אולם שניהם עלולים להגיע לבית או לבית העסק שלכם ולעשות שם נזקים.

גם לחולדות וגם לעכברים יש שיניים חזקות וחדות מאוד שיכולות לחתוך כמעט כל חומר, ובבית הם נוטים לכרסם לא רק את פריטי המזון שלכם, אלא גם כבלים חשמליים, מה שמהווה סכנה בטיחותית. אנחנו בחברת הדברה סנטר מזמינים אתכם ללמוד מה ההבדל בין חולדה לעכבר, כך שתוכלו לדעת מול איזה מכרסם אתם מתמודדים וכיצד יש לטפל בו בהתאם.

 

לא יודעים איך להבדיל בין חולדה לעכבר?
שלחו לנו תמונה לזיהוי מכרסמים – לחצו כאן
מענה מיידי בווצאפ

 

 

עכבר או חולדה

למה חשוב לדעת האם זה עכבר או חולדה?

ההבדל בין עכבר לחולדה חשוב בעיקר לחברת הדברה שתשלח אליכם מדביר ופחות לכם. מדביר שיבוא ללכוד או להדביר עכברים יפעל לעיתים באופן אחר אם יתקל בחולדות. למשל, את העכברים ניתן ללכוד עם מלכודות דבק בקלות, אולם החולדות יכולות לעיתים להיחלץ מהן. הן אמנם יאבדו גפיים בשל כך, אך הדבר האחרון שאתם רוצים למצוא בבית זה חולדה עם רגל שהיא חתכה לעצמה כדי להשתחרר מהמלכודת הזו.

עוד הבדל בין חולדה לעכבר נעוץ ברמת האינטליגנציה של החולדה, אשר מאפשרת לה ללמוד מטעויות של חולדות אחרות ובכך להימנע ממלכודות שכבר ראתה כי נלכדו בהן חולדות או עכברים. לכן הדרך הטובה ביותר להיפטר מהחולדות היא בעזרת פיתיונות רעילים, שפועלים זמן מה אחרי צריכתם והחולדה לא יכולה לקשר בינם לבין המוות של חברותיה.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    איך נראה עכבר וכיצד מזהים אותו?

    התכונה הבולטת ביותר של העכבר היא גודלו הקטן, שנע בין 3-10 ס"מ. עכבר בוגר למשל יוכל להיראות לכם כמו חולדה צעירה, אך תוכלו להבדיל ביניהם על פי גודל האוזניים והזנב – לעכבר יהיו אוזניים גדולות יותר וזנב ארוך יותר. בנוסף, לחולדה צעירה יהיו כפות רגליים גדולות באופן משמעותי מאלה של העכבר הבוגר.

    מבחינת צבע – העכברים הם לרוב חומים או בעלי צבע אפור בהיר, כשעל הבטן שלהם יש פרווה בצבע בהיר יותר. החולדות לעומת זאת הן לרוב בעלות פרווה בצבע כהה יותר שמתפרש על פני כל גופן.

     

    איך נראית חולדה ומה מייחד אותה?

    החולדה גדולה יותר מעכבר – גודלה הוא בין 10-16 ס"מ, והזנב שלה לרוב ארוך יותר מכל אורך גופה. בניגוד לעכברים, שנוטים לחפש את מזונם בשלל מקומות שונים, החולדות נוטות לחזור לאותו המקום מדי לילה אם מצאו בו מזון פעם אחת, ולכן סביר להניח שתמצאו גם גללים של חולדה באותו המקום בכל פעם.

    העכברושים גם יכולים לטפס הרבה יותר טוב מעכברים, כך שאם ראיתם מכרסם במקום גבוה ואתם שואלים את עצמכם האם זה עכבר או חולדה, ככל הנראה זו חולדה, שיכולה לעיתים אפילו לטפס ישירות על הקירות. כך למעשה היא יכולה להגיע גם לעליית הגג של הבית שלכם ולכל מקום אחר דרך הקירות החיצוניים של הבית, בין אם טיפסה ישירות עליהם ובין אם טיפסה על עץ סמוך לבית.

     

    איך מבדילים בין עכבר לחולדה על פי הגללים שלהם?

    אם אתם מוצאים גללים של עכברים בבית, זה סימן לכך שאתם חייבים להזמין לוכד עכברים או לוכד חולדות במהרה. תוכלו לזהות את סוג המכרסם על פי הגללים שמצאתם, וכך תדעו למעשה איך להבדיל בין עכבר לחולדה מבלי לראות את המכרסם ישירות מולכם.

    גללים של עכברים – גודלם 5 מ"מ בממוצע והם נראים כמו גרגרי אורז שחורים.

    גללים של חולדות – גודלם 12 מ"מ בממוצע והם גדולים ועבים יותר מגרגרי אורז.

    את הגללים כדאי לחפש מתחת למוצרי חשמל, ארונות המטבח, ארונות חדר האמבטיה, עליית הגג, המרתף, תעלות אוורור, צינורות חשופים וחורים בקירות.

     

    מה ההבדל בין עכבר לחולדה מבחינת רבייה?

    מכרסמים יכולים להתרבות מהר מאוד, אך קצב ההתרבות שלהם יהיה תלוי בסוגם. נקבת עכבר אחת בבית יכולה להמליט 4-16 עכברונים בהמלטה אחת, כשהיא ממליטה בין 7-8 פעמים בשנה, והצאצאים שלה מגיעים לבגרות תוך 8-12 שבועות.

    מה ההבדל בין חולדה לעכבר בעניין זה? נקבת החולדה לעומת נקבת העכבר ממליטה הרבה פחות צאצאים – בין 7-10 בכל המלטה, כשהיא ממליטה 3-6 פעמים בשנה. צאצאי החולדות יכולות עם זאת להגיע לבגרות מוקדם יותר מצאצאי העכברים, תוך 7-10 שבועות, ולכן ביכולתם להתחיל להתרבות מוקדם יותר.

     

    מה ההבדל בין עכברוש לחולדה והאם בכלל יש הבדל?

    זוהי טעות נפוצה לחשוב שיש הבדל בין עכברוש לבין חולדה, כי למעשה מדובר באותו יצור. השם "עכברוש" הוא לא יותר מכינוי עממי שניתן למכרסם הזה, שנראה גדול יותר מעכבר, ועל כן קיבל שם דומה שמסייע לתאר אותו. כשתתקשרו אלינו זה לא משנה לנו אם תגידו עכברוש או חולדה – אנחנו נבין בדיוק במה מדובר ונגיע מוכנים לסלק את המכרסם מהשטח שלכם בכל דרך אפשרית. בין אם נבחר לבצע לכידת חולדה או עכבר ובין אם נבחר בהרעלה, אתם תקבלו שירות מסור שכולל גם אחריות למשך חודש שלם – עד שבעיית החולדות תיפטר במלואה ולא יהיו לכם עוד עכברושים שמסתובבים בין הרגליים.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח