ייעוץ חינם

055-970-5872

מה מושך ג'וקים

מה מושך ג'וקים ולמה הם באים דווקא לבית שלכם?

ג'וקים נמשכים להרבה מאוד דברים, ולעיתים ניתן לראות תיקנים אפילו בבית נקי לחלוטין. אז מה מושך את הג'וקים ולמה הם בוחרים להגיע דווקא אליכם? את התשובות תמצאו כאן!

אם מדי קיץ או אפילו במהלך כל השנה אתם מוצאים אצלכם ג'וקים בבית, זה סימן שאתם הם אלו שמזמינים אותם. כמובן שאתם לא עושים זאת בכוונה, אך אתם משאירים לא מעט גורמים שמושכים אותם לביתכם, ואם תהיה להם אפשרות לחדור הם בהחלט יעשו זאת. לעיתים הג'וקים נכנסים דרך חריצים בקירות, לפעמים דרך הצנרת, ובפעמים אחרות אתם בעצמכם מביאים אותם לתוך הבית עם אריזות קרטון נגועות. לא משנה מה הסיבה, ברגע שהם בתוך הבית הם יימשכו באופן טבעי למה שהם מחפשים, ולצערכם – זה לא מעט דברים. אז בזמן שאתם מחכים למדביר של הדברה סנטר שיגיע אליכם כדי לחסל את הג'וקים, בואו ללמוד קצת למה הם בוחרים דווקא להגיע לבית שלכם, על מנת שתוכלו למנוע את זה להבא.

 

למה ג'וקים נמשכים ולמה הם הגיעו אליכם?
דברו עם מדביר מוסמך בווצאפ – לחצו כאן
טיפול מקצועי בג'וקים מכל הסוגים
שימוש בחומרי הדברה מאושרים
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר הרימו טלפון:
055-970-5872

מה מושך ג'וקים

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    למה ג'וקים נמשכים דווקא לבית שלי?

    הג'וקים נמשכים לשלל דברים, ובעיקר למזון, אך בזה ניגע בהרחבה עוד בהמשך. נסו לבדוק האם אחד הגורמים האלה קיים אצלכם:

    * כלים מלוכלכים בכיור – זה בדיוק מה שהג'וקים מחפשים בבית שלכם, ואם תשאירו את הכלים בכיור למשך הלילה, ככל הנראה יהיו לכם שם גם ג'וקים.

    * פירורי אוכל על השיש והרצפה – כל פירור שהג'וקים יתקלו בו ייכנס מיד לפה שלהם, וככל שיהיו יותר, כך יהיו גם יותר ג'וקים קטנים בבית.

    * זבל – פח שעולה על גדותיו, מעלה ריח רע או לא סגור היטב עלול למשוך אליו ג'וקים, וזה יכול להיות הפח שבתוך הבית או זה שבחוץ, כשבעקבותיו הג'וקים יגיעו בסופו של דבר גם לתוך הבית.

    * אוכל של בעלי חיים – מאחר שהמזון הזה נמצא בקערה על הרצפה, הגישה אליו קלה מאוד לג'וקים וגם לחרקים אחרים, כמו נמלים.

    * לחות עודפת – הג'וקים צריכים לחות כדי לשרוד, והיא יכולה להגיע מצינור או ברז שמטפטפים, או אפילו נזילה סמויה שאתם לא מודעים אליה.

     

    מה ג'וקים אוכלים – או יותר נכון מה לא?

    ג'וק הוא יצור אוכל-כול, כלומר כמו האדם, הוא ניזון מצמחים וגם מיצורים חיים. כך למעשה, הג'וק יכול לשרוד על ידי תזונה שכוללת כל דבר אורגני, אך לא רק. תופתעו לגלות שהג'וקים יכולים לאכול גם קרטון, דבק לטפטים, בולים, עור, צואה, ציפורניים, שיער, משחת שיניים, סבון, הנשלים של עצמם ואפילו ג'וקים אחרים.

    כפי שאתם מבינים, קל מאוד לענות על השאלה מה תיקנים אוכלים, כי זה כמעט הכול, אבל האם יש משהו שהם לא ניזונים ממנו ושיכול אפילו לדחות אותם? התשובה היא כן! פלפל קאיין, מיץ לימון, עלי דפנה ומלפפון חתוך – כל אלו יכולים דווקא לדחות את התיקנים.

     

    כשיודעים מה ג'וקים אוהבים לאכול קל יותר לחסל אותם

    המזון שג'וקים נמשכים אליו יותר מכל הוא מזון מתוק, שומני, בשרי או עמילני. עקב כך, לא מפתיע לגלות שאת הפיתיונות המורעלים שמשמשים להדברת ג'וקים מכינים עם עמילן תירס. הג'וקים – וגם חרקים רבים אחרים לצורך העניין – נמשכים לעמילן התירס ממרחקים, והוא כל כך יעיל עד שביכולתו להכחיד אפילו את התיקן הגרמני, שנחשב לתיקן הקשה ביותר להדברה. כמובן שבהדברה עם פיתיונות רעילים יש לשלב כלים נוספים שמסייעים להגיע לתוצאות במהירות, כמו למשל מלכודות דבק, שגם להם יש ריח שעשוי למשוך את המזיקים האלה.

     

    למה ג'וקים יוצאים בחושך ומה הם עושים בבית?

    הג'וקים חיים הפוך מאיתנו; כשאנחנו ערים הם נחים, וכשאנחנו ישנים עם פעילים. כשמגיע הלילה והבית חשוך, הג'וקים מיד יוצאים לחפש אחר מזון. הם יאכלו כל דבר שייתקלו בו בחושך ויזללו כל פירור במטבח שלכם, כשמחקרים אף מראים שהפעילות העיקרים של הג'וקים מתרחשת לפני שעת חצות.

     

    האם ג'וקים נמשכים לאור של הבית?

    כמעט כל הג'וקים שקיימים בעולם הם יצורים ליליים, ובניגוד לחרקים רבים אחרים, כמו למשל עשים, הם לא נמשכים כלל לאור, ולמעשה מעדיפים להתרחק ממנו ככל הניתן. האור חושף אותם לטורפים וכמובן גם אלינו, בני האדם, מה שעלול לסכן אותם במהלך החיפוש אחר מזון. לכן הם מעדיפים לפעול בשעות החשכה.

    אז האם ג'וקים נמשכים לאור? לא. אך האם זה אומר שאפשר להשאיר אור דולק בבית וכך הם לא ייכנסו? ממש לא! בסופו של דבר האור הוא לא מה שמרחיק את הג'וקים, אלא אתם, וכל עוד לא תהיו בסביבה, לג'וקים לא תהיה בעיה להסתובב בביתכם בחופשיות. הם כן יברחו ברגע שתדליקו אור בחדר חשוך, מכיוון שאז הם רואים אתכם ויודעים שהם נמצאים בסכנה.

     

    שאלות ותשובות

    למה אני לא מצליח להיפטר מהג'וקים?

    ברגע שבו הג'וקים טעמו דבר מה שאהבו, הם יעשו הכול כדי לאכול ממנו שוב. אם הם אכלו דבר מה בביתכם שהזין אותם, הם לא יעזבו לעולם וימשיכו להתרבות בסביבתכם.

    אילו ריחות מושכים ג'וקים?

    הג'וקים נמשכים בעיקר לריח של אוכל, אך הם מסוגלים לחוש בריח פרטני של עמילן, סוכר, שומן, בשר, גבינה, ופירות וירקות רקובים. כל אלה עלולים למשוך את הג'וקים לביתכם.

    האם ג'וק מת מושך יותר ג'וקים?

    כן. אם לא תיפטרו מהגופה של הג'וק המת, יגיעו בסופו של דבר ג'וקים אחרים כדי לאכול אותה. זאת ועוד, הגופה משחררת חומר שנקרא חומצה אולאית, אשר מסמלת לג'וקים: "כאן יש אוכל".

    מה מושך ג'וקים בבית נקי לחלוטין?

    אם אין שום מזון שמושך את הג'וקים לבית שלכם, זה ככל הנראה לחות ומים, שיכולים להיות למשל מברז מטפטף או מנזילה סמויה שאתם לא יכולים לראות.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח