ייעוץ חינם

055-970-5872

קן צרעות מבוץ

קן צרעות מבוץ – טיפול מקצועי ומהיר

בישראל חיים מספר סוגים של צרעות. אחד מהם הוא הטייחת שחורת החזה. אחד המאפיינים הייחודיים והמעניינים לסוג זה של צרעות הוא האופן שבו הן בונות את הקינים שלהן, וליתר דיוק חומר הגלם שמשמש אותן למטרה זו – בוץ. בהתאם אם גיליתם בבית, במשרד או בכל מבנה אחר, וגם בסמוך למבנה, קן צרעות מבוץ, מי שאחראית לו היא אותה צרעה טייחת שחורת חזה. בעמוד זה תמצאו מידע מפורט אודות הדרך הנכונה להתנהג כשמגלים קן מבוץ, וכדאי מאוד להתנהל בהתאם להמלצות.

 

איך להיפטר מקן של צרעות שעשוי מבוץ?
שלחו לנו תמונה בווצאפ לזיהוי קן מבוץ – לחצו כאן
ניטור קן צרעות מחיר מ-250 ₪
טיפול בקן צרעות מבוץ מהיום להיום
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

קן צרעות מבוץ

הדברת קן צרעות מבוץ – רק עם מומחים

הדבר הראשון שחשוב לדעת לגבי טיפול בקן צרעות שעשוי מבוץ הוא שצרעה טייחת שחורת חזה אינה מסוכנת לבני אדם. יחד עם זאת, מומלץ בחום לא לנסות להתמודד עם הקן בכוחות עצמכם אלא להזמין חברת הדברה מקצועית.

הסיבה לכך היא שניסיון לסלק צרעות בלי ציוד מגן ובלי ידע וניסיון עלול להסתיים בעקיצות כואבות. בנוסף, גם אם תצליחו להרוס את הקן, לפחות חלק מהצרעות עלול להישאר באזור ולהמשיך להוות מטרד מבחינתכם. עוד כדאי לזכור שבניגוד לדבורה, צרעה נשארת בחיים אחרי שהיא עוקצת, ולכן יכולה גם לעקוץ יותר מפעם אחת במקרים שבהם היא מרגישה מאוימת. לעומת זאת מדבירים מנוסים יודעים איך לבצע ריסוס קן צרעות מבוץ, או לטפל בו בדרכים אחרות (שיפורטו בהמשך העמוד), בלי להיפגע ובלי שאתם תיפגעו. מאחר שבשעות היום לפחות חלק מהצרעות לא בקן (אלא "עובדות" כדי להביא לקן מזון), הטיפול יתבצע לאחר שקיעת השמש.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    איך להרוס קן צרעות מבוץ בלי שתישאר אף צרעה?

    כשאתם מזמינים את המומחים של הדברה סנטר, שיודעים בדיוק איך להרוס קן מבוץ, אתם יכולים להיות רגועים. הסיבה לכך היא שאנחנו מבטיחים לחסל את הקן כך שלא תישאר אצלכם ולו צרעה אחת – מבטיחים וגם מקיימים.

    במקרים שבהם יש נגישות מלאה אל הקן, נהרוס אותו באמצעות ריסוס. אופציה אחת היא ריסוס של קצף ואופציה שנייה היא ריסוס של חומר נוזלי. הבחירה בין שתי האפשרויות היא בהתאם לגודל הקן, המיקום המדויק שלו ועוד פרמטרים.

    במקרים שבהם הקן לא נגיש, אנחנו נעזרים במקל מיוחד שמאפשר הגעה אל הקן. כשהמיקום של הקן בכלל לא ידוע, נפזר פיסות בשר מורעל. צרעות אוהבות לאכול בשר ולכן הן ייקחו את החתיכות לקן, שם כולן יאכלו את הבשר – וימותו.

     

    פינוי קן צרעות מבוץ אחרי ההדברה

    אחרי החיסול של הצרעות, השלב הבא הוא סילוק הקן עצמו. כמובן שקודם כל נוודא שאכן הצרעות מתו, כדי שלא ייווצר סיכון מיותר. סילוק קן צרעות מבוץ כולל את הרס הקן וניקוי כל שאריות הבוץ. עוד כדאי לדעת בהקשר זה שהטייחת שחורת החזה – שנקראת כך משום שכל הגוף שלה שחור פרט לפרקי הרגליים שהם בצבע צהוב – נוהגת לאחסן בקן עכבישים ונשלים של חרקים אחרים. העכבישים, רובם מתים וחלקם חיים, משמשים לצרעות הבוגרות וגם לזחלים שלהן כמזון. במהלך פינוי הקן נפנה כמובן גם את העכבישים ונוודא שלא נשאר שום זכר לנוכחות של הצרעות. במיוחד נדאג שלא יישארו במקום ביצים שמהן עלולות לבקוע טייחות שחורות חזה חדשות.

     

    איך לטפל בקן צרעות מבוץ כך שגם בעתיד לא תסבלו מנוכחות צרעות?

    להשלמת טיפול בקן צרעות מבוץ נדרשת עוד פעולה חשובה אחת: איטום המקום שבו הצרעות שחוסלו בנו את הקן שלהן. הסיבה לכך היא שבעתיד עלולות לבוא צרעות חדשות, לאתר את המקום (שמן הסתם אידיאלי עבורן) ולהקים שם קן חדש מבוץ. בין המקומות שמושכים צרעות ניתן לציין מזגנים חיצוניים, סדקים בקירות (כולל קטנים יחסית), בין התריס לחלון ועוד. במקרה של חריץ בקיר חשוב לאטום אותו, באמצעות קצף פוליאוריתן.

    בנוסף, כדאי מאוד לוודא שאין בוץ בקרבת הבית, המשרד או המבנה. השקיה רבה מדי עלולה לייצר בוץ שמהווה חומר גלם עבור הטייחות שחורות החזה. גם מי מזגן שמטפטפים למקום שיש בו אדמה מייצרים את חומר הגלם וזהו פיתוי של ממש לצרעות להקים קן דווקא אצלכם – ולכן כדאי להימנע מכך.

     

    תשובות לשאלות נפוצות

    איך מפנים קן צרעות מבוץ מתוך מזגן בלי לפגוע במנוע?

    חומרי ההדברה שבהם אנחנו משתמשים לא מזיקים למנוע. בנוסף, לאחר השלמת הפינוי ננקה את שאריות הבוץ מהמזגן וכך נוודא שהוא יוכל לפעול באופן תקין.

    כמה צרעות יש בקן בוץ קטן?

    בדרך כלל קן צרעות מכיל כמה עשרות צרעות. יש מקרים שבהם חיות יחד גם מאות צרעות.

    האם אפשר להזמין שירות חיסול קן של צרעות מבוץ בסוף השבוע?

    אנחנו ערוכים לספק את השירות גם בשישי ושבת, כך שאם תרצו לישון בשקט בסוף השבוע תוכלו להזמין אותנו מיד.

    כמה זמן אורך הטיפול בקן הצרעות?

    ברוב המקרים נשלים את הפינוי והניקוי תוך שעה עד שעתיים.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח