ייעוץ חינם

055-970-5872

הדברת יתוש הנמר האסייתי

הדברת יתוש הנמר האסייתי במחיר משתלם עם 100% הצלחה

יתוש הנמר האסייתי, שמכונה גם טיגריס אסייתי או בשמו המקצועי אדס מפוספס, עלול להעביר מחלות ולגרום לפגיעה אנושה באיכות החיים. בגלל שהוא חי בעיקר בחצרות בתים, גדל במקווי מים קטנים ונסתרים ועוקץ בעיקר ביום ולא בלילה, התמודדות עם יתוש הנמר האסייתי היא חובה. רוצים לעשות אותה נכון? המומחים של הדברה סנטר ישמחו לעזור עם הדברת יתוש הנמר האסייתי בצורה אפקטיבית, מהירה ובעיקר משתלמת.

 

הזמינו הדברה נגד יתוש הנמר האסייתי מחיר מ-250 ₪
מחיר הכי זול שתמצאו
מגוון שיטות הדברה יעילות: ריסוס, ערפול ועוד
אפשרות להדברה דחופה מהיום להיום
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

הדברת יתוש הנמר האסייתי

מה התפוצה של יתוש הנמר האסייתי בישראל?

מקורו של היתוש מדרום מזרח אסיה והוא כנראה הגיע לישראל בחריצי הצמיגים של משאיות. בשנים הראשונות זוהה היתוש בעיקר לאורך מישור החוף, בשרון ובגליל המערבי, אבל כיום הוא נמצא ברוב אזורי הארץ ואפילו במדבר הערבה ובאילת.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    כך תזהו טיגריס אסייתי

    הכי קל לזהות את יתוש הנמר האסייתי בעזרת הפסים השחורים שעל הגוף שלו. בנוסף, יש עוד כמה סימני זיהוי בולטים שכדאי להכיר:

    √ גוף קטנטן ושחור

    √ רגליים מאורכות

    √ נקודות לבנות

    √ אינו משמיע זמזום במהלך תעופה

    √ פעיל בעיקר בשעות היום ובין הערביים

    √ טווח תעופה של עשרות עד מאות בודדות של מטרים.

     

    מה ההבדל בין יתוש הנמר האסייתי לבין היתושים הרגילים?

    היתוש הרגיל פעיל בשעות הלילה ואז הוא גם עוקץ. לעומתו, הטיגריס האסייתי פעיל כאמור בשעות היום. כמו כן, יתוש רגיל מסוגל לעוף יחסית גבוה ולכן גם לעקוץ באזור הפנים – בעוד יתוש הנמר האסייתי עוקץ בעיקר בפלג הגוף התחתון, ברגליים ובכפות הרגליים. חוץ מזה, הוא קצת יותר קטן מהיתוש הרגיל והצבע שלו כהה ולא שקוף.

     

    יתוש הנמר האסייתי הדברה ומתי היא מומלצת?

    ההדברה מומלצת כשמזהים שמדובר ביתוש הנמר האסייתי וכנגד זחלים במקווי מים שלא ניתן לרוקן ולייבש אותם. בגינות פרטיות קיימים תנאים נוחים להתפתחות היתוש לכל אורך השנה, אבל הוא עדיין פעיל יותר באביב ולקראת הקיץ מאשר בחורף ובסתיו. מבחינת מיקום, מבצעים הדברה יסודית ברדיוס של 100 מטר ממוקד הדגירה.

    לשאלה איך לטפל ביתוש הנמר האסייתי יש כמה תשובות: מניעה, ניטור והתגוננות אישית עם חומרים דוחי יתושים. חוץ מריסוס, אפשר להשתמש במלכודת במבנה ייחודי – פיתיון שתפקידו לקרב את היתושים ולידו מאוורר מובנה שמושך אותם פנימה.

     

    היתרונות של ריסוס נגד יתוש הנמר האסייתי

    אופן ההדברה המומלץ הוא ריסוס של צמחיית החצר והגינה, למעט במקרים של עצי פרי, צמחי תבלין, עץ הדר או עצי אורן. הריסוס מאפשר לכסות שטח גדול בתוך זמן קצר והוא גם מאוד אפקטיבי. כפי שנסביר, הריסוס מבצע פעולה משולבת: הוא גם מרעיל אותם במגע ישיר וגם מרעיל אותם כאשר הם ניזונים מהצמחיה.

    ריסוס נגד יתוש הנמר האסייתי חשוב כי הוא נותן שקט לזמן ארוך וניתן לעבור איתו בקלות את כל העונה שבה יתוש הנמר האסייתי שכיח בישראל. מעבר לכך, הוא מתאים לבתים פרטיים עם חצר משותפת ויכול לכלול ניטור של חצר השכנים. הריסוס קצר, אינו אורך זמן רב והוא מתבצע ספציפית נגד יתוש הנמר האסייתי ולא נגד מינים אחרים.

    החומר שבו משתמשים כדי לבצע ריסוס משלב בין פריטרואיד סינטטי לבין חומר סיסטמי. ההבדל הוא שהתפקיד של פריטרואיד סינטטי הוא להבטיח שהריסוס ימשיך להיות פעיל תחת השמש ולמשך חודשיים כרעל מגע, בעוד חומר סיסטמי פועל כרעל קיבה להרעלת יתושים הניזונים מהצמח.

     

    האם יתוש הנמר האסייתי מסוכן?

    העקיצות של יתוש הנמר האסייתי יחסית כואבות, מציקות, מטרידות וכואבות. בתוך כך, הסכנה העיקרית היא מפני העברת מחלות. אם היתוש נגוע במחלה ובנגיפים, הוא עלול להיות מסוכן.

    ראשית, הטיגריס האסייתי נחשב למעביר העיקרי של מחלה נגיפית בשם צ'יקונגוניה שהיא לא קטלנית אבל מאוד לא נעימה. שנית, הוא נשא של נגיף קדחת דנגי ושל נגיף קדחת הנילוס המערבי. בנוסף, הוא ידוע כמעביר של נגיף הזיקה ביבשות אפריקה, אמריקה ואסיה (ובינתיים עדיין לא בישראל).

    שיא התחלואה מתרחשת בחודשים אוגוסט עד אוקטובר אז בהם שווה להיות ערניים ולתאם הדברה, אבל סכנת העקיצות קיימת כל השנה. היתוש והעקיצות שלו מסוכנים בעיקר לבעלי מערכת חיסונית חלשה ולכן את פעולות ההדברה חשוב לתאם מלבד בבתים ובחצרות גם במעונות יום, גני ילדים, מועדוני קשישים.

     

    כמה עולה להדביר את יתוש הנמר האסייתי?

    עלות ההדברה של יתוש הנמר האסייתי עומדת בממוצע על 500-800 ש"ח. עם זאת, המחיר גם מושפע משטח ההדברה ומתפוצת היתוש. באופן כללי, ניתן לציין כמה שירותי הדברה נפוצים שרלוונטיים נגד היתוש הזה וגם יכולים לסייע להרכבת הצעת מחיר:

    סוג השירות עלות משוערת
    הדברה של חצר בגודל 25 מ"ר בלי צמחיה טבעית כ-350 ש"ח
    הדברת בית פרטי עם כמות צמחיה גדולה כ-600 ש"ח
    הדברה שכוללת גם ערפול וגם ריסוס 600-900 ש"ח
    הדברת שלוליות, פתחי ביוב, חריצים בריצוף ובריכות נוי 250-650 ש"ח
    הדברה מחוץ לשעות הפעילות (לילה/שבת/חג) תוספת של 25% למחיר השירות הרגיל

     

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח