ייעוץ חינם

055-970-5872

איך יודעים שיש עכבר בבית

איך יודעים שיש עכבר בבית ולמה חשוב להזמין חברת הדברה מומלצת?

זיהוי מוקדם של סימנים המעידים על נוכחות של עכבר מגדילה את הסיכוי לתפוס אותו. למזלכם, המומחים של הדברה סנטר מתמחים גם בהתמודדות עם מכרסמים. אז בין אם כבר זיהית את המיקום של המכרסם ובין אם יש לכם רק חשש כללי, כדאי לפנות אלינו כמה שיותר מוקדם – ולהמשיך לישון בשקט בלילה.

 

חושדים שיש בבית שלכם עכבר?
זיהוי סימני עכברים בבית דרך הוואטסאפ – לחצו כאן
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

איך יודעים שיש עכבר בבית

למה באים עכברים לבית שלי?

עכברים נכנסים לבית דרך חורים ופתחים צרים במיוחד והם עושים את זה בעיקר כדי להסתתר. כמו כן, הם מטפסים בתוך מערכת הביוב, על כבלים תלויים ועל כל מה שעוזר להם לחדור פנימה אל מקורות המזון והשתייה שיש בכל בית. הפתרון הוא להיפטר משאריות מזון, לא ללכת לישון עם כלים בכיור ולהשליך שקיות פח לפח אשפה אטום.

מלבד תנאים אובייקטיביים של מסתור, מקורות מים ומזון, עכברים מגיעים לבית מסוים ולא לשכנים כי יותר קל להם להיכנס אליו או כי יש רטיבות בקירות. הפתרון הוא להקפיד לסגור דלתות, לאטום חורים ולסגור חלונות. בנוגע לביוב, מומלץ לבצע הדברה מקצועית ובמידת הצורך גם לערב את העירייה.

בנוסף, כדאי לדעת שגם לעכברים וגם לחולדות יש חוש כיוון מפותח, שמעודד אותם לחזור לבית שהם כבר מכירים. כדי למנוע את זה, משחררים אותם בשטחים פתוחים ומרוחקים.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    עקבות של עכבר

    אז איך יודעים שיש עכבר בבית או בדירה? הנה סימנים שיכולים לעזור:

    √ גללים קטנים ושחורים בצורת אורז, בעיקר באזור המטבח

    √ חורים באריזות מזון

    √ חוטי חשמל אכולים חלקית

    √ סימני כרסום על ארונות עץ

    √ חורים בדלתות או בקירות

    √ סימני שתן בצבע צהוב ליד כרסום בחומרים שונים (ניירות, אריזות, קרטונים)

    √ התנהגות תזזיתית של חיות המחמד (בעיקר כלבים וחתולים)

    החדשות הטובות הן שכל סוגי המכרסמים משאירים אחריהם עקבות. הם מכרסמים כי זו נטייה טבעית שלהם ולא בהכרח למטרות תזונה, אז צריך להסתכל בעיקר על זה.

     

    האם עכבר יכול לטפס?

    מי שמעולם לא התמודדו עם הבעיה עשויים לשאול האם עכברים מטפסים על קירות, אבל מי שכבר סבלו ממנה יודעים שהתשובה היא כן. עכברים מטפסים בלי שום בעיה על כל סוגי הקירות, כולל אלו שבחצר, בגינה, במרפסת או כמובן בתוך הבית.

    עם זאת, יש הבדל מהבחינה הזו בין עכבר לבין חולדה: חולדה מסוגלת לקפוץ למרחקים ארוכים יותר, לכן היא מזנקת למשל מהעץ אל הגג – או ההפך. לכן היכולות של עכבר מוגבלות יחסית, אולם הטיפוס שלו על הקיר מתבצע מהר וביעילות.

     

    איך נראה עכבר לעומת חולדה?

    פרמטרים להשוואה עכבר חולדה
    גודל קטן, בגודל ממוצע של יונה גדולה ובעלת זוג נוסף של פטמות. בגודל ממוצע של ציפור מסוג פשוש
    אורך אורך ממוצע של 3-4 ס"מ אורך ממוצע של 9-11 ס"מ
    משקל שוקל כ-50 גרם שוקלת כחצי קילו
    זנבות זנב קצר של כ-8-10 ס"מ זנב ארוך של כ-25 ס"מ
    אוזניים אוזניים עגולות וקטנות אוזניים שפיציות וגדולות
    צורת הראש ראש בצורת משולש ראש חלק ופחות מחודד
    גללים גללים קטנים של כחצי ס"מ גללים ארוכים ומפותלים באורך 1.5 ס"מ

     

    מה עושים כשיש עכבר בבית?

    השאלה עכבר בבית מה לעשות לגיטימית גם אצל מי שלא מפחדים ממכרסמים. אז קודם כל, צריך להסתיר את מוצרי המזון והשאריות. יש לפנות את הפסולת, לנקות את הכיור ולשמור על היגיינה כדי שלעכברים לא יהיה תמריץ להמשיך להסתובב בתוך הבית.

    שנית, יש לאתר את החורים שמהם העכבר נכנס לתוך הבית. כאן המטרה היא לא רק למנוע מעכברים נוספים להיכנס, אלא גם לנסות להתחקות אחר מסלול התנועה שלו. חורים קטנים אפשר לאטום עם סיליקון וחורים גדולים עם קצף. כמו כן, רצוי לאטום חלונות, דלתות ופתחים אפשריים.

    אם לא בטוחים לגמרי איך יודעים שיש עכבר בבית, אפשר להשתמש בפיתיון: חתיכה של מלפפון במקומות שונים ובצמוד לפאנלים. אם קמים בבוקר והפיתיון נעלם – התשובה ברורה. אם השיטה הזו לא עזרה לכם, מומלץ להזמין לוכד עכברים מנוסה שיעזור לכם למצוא את העכבר וללכוד אותו כמה שיותר מהר.

     

    איך נשמע רעש של עכבר?

    אפשר לזהות קול של עכבר בעיקר בשעות הלילה וכאשר שקט בבית ובגינה. הקול המזוהה עם עכבר הוא תקתוקים מהירים, שמגיעים מהתקרה במטבח או מעליית הגג. אם יושבים בחצר, אפשר לשמוע את ריצת העכבר על דק עץ או באזורי מסתור.

    בשעות הלילה ניתן לשמוע רעשים על עכבר גם בגלל הכרסומים, דברים קטנים שזזים ממקומם או קול תנועה ואוושות קלות. בגלל שעכברים מסוגלים לעבור גם בחורים של 3 ס"מ, הם מסתתרים בתקרות מונמכות וניתן לשמוע אותם בעיקר בבתים עם תקרה אקוסטית או קירות גבס.

     

    האם עכבר מסוכi לאדם או לכלב?

    עכבר לא יתקוף אלא אם תוקפים אותו קודם, אבל זה לא אומר שהוא לא מסוכן. ראשית, עכברים מעבירים מחלות כמו עכברת, טיפוס ודבר. אצל כלבים וחיות מחמד, זה מסוכן כי יש סלמונלה בשתן ובצואה של העכברים. אצל בני אדם, גם הקרבה הפיזית או הקרבה בין מוצרי מזון לבין כמות גדולה של גללים עלולה לפגוע בסטריליות ובבריאות.

    בנוסף, הנוכחות של העברים מסוכנת כי הם עלולים לגרום להצתת שריפות בעקבות הרס חוטי חשמל. חוץ מזה, הם מכרסמים את הכל: לרבות נעלי עור, ריהוט, מכשירי חשמל, צינורות מים ובדים.

     

    איך יודעים שיש חולדה בבית?

    מלבד כל הסכנות שמזוהות עם עכברים, חולדות מסוכנות כי הן עלולות לנשוך תינוקות בשנתם – בעיקר בגלל הריח של שאריות המזון על הבגדים או המצעים. לכן חשוב לעקוב אחר הסימנים הבאים ולזהות האם יש חולדה בבית:

    √ לפי גללים ארוכים ומפותלים

    √ סימני שיניים על צינורות וכבלים חשמליים (בניגוד לעכברים, חולדות משייפות את השיניים שלהן באופן קבוע)

    √ רעשים מאחורי ארונות, מאחורי המקרר או בתעלות המזגן – גם אם אין שם מקורות מזון

    √ חולדות יודעות לשחות, ולכן גלילים עלולים להופיע גם בחדרי אמבטיה וליד האסלה

    לסיכום, יש דרכים שונות לדעת שעכבר נמצא בבית וסימנים ברורים שמעידים על ההבדל בינו לבין חולדה. אבל גם אם עוד לא לגמרי זיהיתם שמדובר בעכבר או בחולדה, חברת הדברה סנטר תשמח לעמוד לרשותכם עם מידע אמין ובזמינות גבוהה, אנחנו יודעים איך נראה קקי של עכבר או חולדה, אילו סימנים הם משאירים, איפה הם נמצאים ועוד. בגלל שאנחנו מתמחים בכל סוגי ההדברות ואף מרכזים אותם תחת קורת גג אחת, בטוח שנפתור לכם את הבעיה.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח