ייעוץ חינם

055-970-5872

איך מזהים טרמיטים בבית

איך מזהים טרמיטים בבית – המדריך השלם

אף אחד לא רוצה להתעורר בוקר אחד ולגלות שיש לו המוני טרמיטים מעופפים בכל רחבי הבית, אך לרוב ככה זה קורה. אם אתם מעוניינים למנוע את זה, עליכם ללמוד איך מזהים טרמיטים בבית, על מנת שתוכלו לטפל בו בזמן.

ב-90% מהמקרים בישראל, הטרמיטים שבבית הם למעשה טרמיטים שחיים מתחת לאדמה ולא בתוך עץ כמו שרבים חושבים. אפשר להשוות אותם מבחינה זו לנמלים, אולם לטרמיטים יש גם מלך ולא רק מלכה, וספק שתראו את הטרמיטים הפועלים מתהלכים סתם כך בחוץ ולאור היום, כי הם יעבדו בעיקר מאחורי הקירות של הבית שלכם. את הנזקים אתם תראו רק כשכבר יהיה מאוחר מדי, ואם הטרמיטים כבר מתעופפים זה אומר שאתם חייבים להזמין הדברה. אבל קודם כל – איך מזהים טרמיטים בבית ויודעים שאכן צריך להזמין מדביר מומלץ כדי לטפל בבעיה? בשביל לענות על השאלה הזו, אנחנו בחברת הדברה סנטר הכנו עבורכם את המדריך הבא.

 

איך לדעת שיש טרמיטים בבית?
איך מזהים טרמיטים?

שלחו לנו תמונות לזיהוי טרמיטים בווטסאפ
מענה מהיר ומתן ייעוץ מקצועי
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:
055-970-5872

איך לזהות טרמיטים בבית

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    איך מזהים טרמיטים בבית – ראיות מחשידות

    הטרמיטים יכולים לחיות ממש מתחת לבית שלכם או מתחת לבית של אחד השכנים שלכם, ועל מנת לוודא שהנזק שמתרחש לבית שלכם הוא מינימלי, כדאי לבדוק אותו מדי זמן מה ולראות שאין בו סימנים לטרמיטים – מזיקים שמצריכים הזמנת הדברה מקצועית באופן דחוף. אז איך מזהים טרמיטים בבית? אלו הם הסימנים שעליכם לחפש:

    √ שינויים בצבע או במרקם של קירות גבס

    √ צבע מתקלף – נראה כמו נזקי רטיבות

    √ עץ שמשמיע צליל חלול כשדופקים עליו

    √ חורים בעובי של סיכה בקירות גבס

    √ פרקט עקום וחורק (גם פרקט למינציה)

    √ רצפות משוחררות (עקב יותר מדי לחות ברצפה)

    √ עץ מתפורר כשנוגעים בו

    √ חלונות ודלתות תקועים או שלא זזים חלק

    √ תעלות בוץ על הרצפה, על הקירות או בתקרה

    √ ערימות של פסולת טרמיטים – נראה בערך כמו ערימות של מלח ופלפל

    √ כנפיים שנשרו לטרמיטים מעופפים – הן נראות כמו קשקשי דגים גדולים

    √ טרמיטים מעופפים ברחבי בית – סימן מובהק לכך שיש טרמיטים בקירות ובמשקופים

     

    טרמיטים בבית איך מזהים

     

    בתמונה – זחל של טרמיט

    טרמיטים תמונה

     

    איך לזהות טרמיטים באמצעים מתקדמים?

    אם אתם לא רואים שום סימנים מבין אלו שתוארו, ובכל זאת אתם חושדים שיש בבית שלכם טרמיטים, יש כמה שיטות מתקדמות שיכולות לעזור לכם לאשש או לשלול את האפשרות הזו:

    1. מד לחות – יש לכוון את מד הלחות לאזורים שבהם קיימת רמת לחות גבוהה בקירות. אזורים שמראים 15% לחות ומעלה עלולים להיות מוקדי פעילות של טרמיטים.

    2. מברג – איך לזהות טרמיטים עם מברג? זו שיטה קצת בעייתית כי היא עלולה כמובן לגרום נזק, אך אתם יכולים לנסות לדחוף את המברג בקירות גבס שבהם אתם חושדים שיש בעיה. אם הקיר מתפרק ממש בקלות, יתכן שיש בו טרמיטים, וסביר להניח שגם תראו אותם מתהלכים בתוכו ברגע שתפערו את החור.

    3. מצלמה תרמית – המצלמה הזו מסייעת לראות אזורים בקירות או ברצפה עם רמות גבוהות של לחות, שכאמור מעידה על הימצאותם של טרמיטים.

    4. מצלמה אופטית – זוהי מצלמה גמישה שאפשר להחדיר לתוך חורים בקיר ולראות דרכה מה יש שם. במקרה הזה, טרמיטים.

     

    שבילי חול של טרמיטים

    איך מזהים טרמיטים בבית

     

    איך נראים טרמיטים ואיפה לחפש אותם?

    הטרמיטים נראים בערך כמו נמלים למי שלא מתעמק יותר מדי בהבדלים שבין נמלה לטרמיט. הם גם יכולים לצוץ מאותם מקומות שמהם צצות נמלים ברחבי הבית, לכן אנחנו לא מופתעים כשרבים טועים לחשוב שהטרמיטים שבביתם הם נמלים תמימות. אז איך נראה טרמיט ובמה הוא שונה מנמלה? בהרבה דברים למען האמת.

    ראשית הטרמיטים הם לבנים-שקופים, ופרט לכך, גופם יותר שמנמן מאשר זה של נמלה, כשלה יש אגן צר. לטרמיטים הפועלים יש גם מעין צורת משולש בקצה הראש, ולסת חזקה בצבע חום שיוצאת מראשם. הטרמיטים חיים במקומות לחים וחשוכים, ויימצאו בעיקר מאחורי הקירות או מתחת לבית שלכם. חפשו אותם איפה שתמצאו סימנים להימצאותם, כמו תעלות בוץ למשל.

     

    זיהוי טרמיטים על פי כנפיים – הסימן שכולם מפספסים

    אם חזרתם הביתה אחרי זמן מה שלא שהיתם בו וראיתם כנפיים של חרקים על הרצפה, אתם אולי חושבים לעצמכם שאלו כנפיים של נמלים או של חרק אחר, אך דעו לכם שגם לטרמיטים יש כנפיים. למעשה, הטרמיטים מתעופפים רק כאשר הקן שלהם כבר מלא בפועלים והם מוכנים להקים קנים נוספים. הטרמיטים עם הכנפיים מתעופפים ומזדווגים, ולאחר מכן משילים את הכנפיים שלהם.

    זיהוי טרמיטים מתאפשר אפילו על ידי מבט קרוב בכנפיים של הטרמיט. לעומת הכנפיים של הנמלים, שאינן בגודל אחיד, לטרמיטים יש שני זוגות כנפיים באותו הגודל בדיוק. אם ראיתם חרק מעופף שנראה כמו נמלה, אך יש לו כנפיים באותו הגודל, אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר בטרמיט.

     

    זיהוי טרמיטים בבית

     

    צריכים עזרה? שלחו לנו תמונה של טרמיטים

    אנחנו יודעים שמי שלא מומחה למזיקים לא תמיד יכול לזהות בדיוק רב את החרקים שנמצאו אצלו בבית, ובכל זאת צריך לדעת מתי נדרשת הדברת טרמיטים ומתי לא. בשביל זה אנחנו כאן בשבילכם, כשתוכלו לשלוח אלינו תמונה של מה שלדעתכם זה טרמיטים או של הסימנים שלהם, ואנחנו ניידע אתכם – בחינם – האם אכן מדובר בטרמיטים או לא. שלחו לנו לזיהוי טרמיטים תמונות כמה שיותר ברורות ומקרוב על מנת שנוכל לזהות בדיוק רב את המזיק שצילמתם.

     

    שאלות ותשובות בנושא זיהוי הטרמיטים

    איך מזהים את הטרמיטים שבבית?

    הטרמיטים הם בעלי צבע חיוור ונראים קצת כמו רימות, לפחות עד שהן זזות ואז הן דומות קצת לנמלים. קבוצה גדולה של טרמיטים תראה לכם כמו הרבה גרגירי אורז שזזים.

    האם טרמיטים מתהלכים ברחבי הבית?

    הטרמיטים לא מתהלכים מחוץ לקירות, ולעולם לא תראו אותם סתם כך על הרצפה בבית. עם זאת, תוכלו לראות טרמיטים מעופפים, ובמצב שכזה, זה סימן לכך שהנגיעות היא חמורה מאוד.

     

    עד כמה גדולים יכולים להיות טרמיטים?

    גודלם של הטרמיטים נע בין 0.3 מ"מ לבין 2.5 ס"מ. הגודל של הטרמיט לא מעיד בהכרח על רמת הנזק שנעשה לבית או על כמות הטרמיטים שקיימת בו.

    האם אפשר לשמוע טרמיטים בקירות?

    כשיש כמות גדולה של טרמיטים בקירות, אפשר ממש לשמוע אותם נוגחים עם הראש בקיר ונוגסים בו. הצליל יישמע כמו מעין "קליקים" שיוצאים מתוך הקירות.

    נכתב על ידי
    דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

    דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

    דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח